قزوین_ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: باید از چند نرخی شدن گندم دراستان جلوگیری شود.

اجازه چند نرخی شدن گندم در استان قزوین را نمی‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه هماهنگی خرید گندم  بیان کرد: از آنجایی که در استان مراکز استاندارد خرید گندم در اختیار بخش خصوص و تعاونی و سیلوها قرار دارد و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند خرید و فروش گندم خارج از این مراکز غیر قانونی بوده و از سوی گشت های ویژه با هماهنگی دستگاههای قضایی و انتظامی پیگیری خواهد شد .

وی اظهار داشت: بر اساس کمیته خرید تضمینی گندم ؛ گندم استان با نرخ تضمینی ۱۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود و از چند نرخی شدن خرید این محصول جلوگیری می شود.

خمسه تاکید کرد: خرید توافقی گندم در استان انجام نمی شود و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ؛ خرید گندم فقط به صورت تضمینی و با نرخ ذکر شده انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: براساس برنامه ریزی انجام شده ؛ امسال بایستی گندم به میزان ۳۰۰ هزار تن از کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : بایستی با پرداخت به موقع جوه گندم خریداری شده از کشاورزان رغبت را در کشاورزان برای تحویل محصول به مرکز خرید و همنین کشت سال آینده امیدوار کرد.

خمسه یاد آور شد: ۲۰ مرکز خرید گندم در استان فعال هستند که پیش بینی می شود امسال ۳۲۸ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت که ۳۰۰ هزار تن بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.