نتایج تحقیقات یک شرکت امنیت سایبری نشان داد هکرها توانسته‌اند به سیستم‌های بیش از ده شرکت مخابراتی در سراسر جهان رخنه کنند و حجم زیادی از داده‌ها را به سرقت ببرند.

هک شدن بیش از ده شرکت مخابراتی در سراسر جهان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محققان «سابرازون» یک شرکت امنیت سایبری، امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند هکرها توانسته‌اند در نه ماه گذشته به سیستم‌های بیش از ده شرکت مخابراتی در جهان رخنه کنند و حجم زیادی از داده‌های مربوط به اطلاعات شخصی افراد و شرکت‌ها را به سرقت ببرند.

این محققان مدعی هستند رد پای شرکت‌های چینی را در این حملات سایبری یافته‌اند.

بنا به گفته محققان شرکت سابرازون، هکرها در بیش از ۳۰ کشور جهان شرکت‌های مخابراتی را مورد هدف قرار دادند و قصد داشتند اطلاعات اشخاص دولتی، قضایی و سیاسی را به دست آورند. «لور دیو» مدیر شرکت سابرازون، در این خصوص گفت هکرها از ابزارهایی استفاده می‌کردند که به پکن در حملات سایبری آن به آمریکا و دیگر کشورهای غربی نسبت داده می‌شود. او در ادامه مدعی شد: «به دلیل این سطح از پیچیدگی می‌توان گفت این کار یک گروه خلافکار نیست. یک دولت می‌تواند قابلیت انجام چنین حملاتی را داشته باشد».

او افزود: «ابزارهای متعددی که هکرها مورد استفاده قرار داده اند پیش از این یک گروه هکری چینی با نام ای پی تی ۱۰ به کار می‌برد».

با این حال، سابرازون از اعلام نام شرکت‌های مخابراتی که مورد حمله این هکرها قرار گرفته‌اند و هچنین نام کشورهایی که شرکت‌های مخابراتی در آن واقع شده اند، سر باز زد. برخی از افراد آگاه به موضوع گفتند پکن این روزها به طور فزاینده‌ای شرکت‌های مخابراتی در غرب اروپا را هدف قرار می‌دهد.

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که پکن بارها حمله سایبری به غرب را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.