دبیرکل خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی از نرخ بالای مرگ و میر صنعت در کشور و استان ابراز نگرانی کرد.

نرخ مرگ و میر صنعت در کشور و خراسان‌رضوی بالا است

به گزارش قدس آنلاین، فیروز ابراهیمی اظهار داشت: در سطح کشور ۸۱ هزار و ۴۷ کارخانه و در سطح استان ۵۷۴۶ کارخانه داریم که سهم خراسان رضوی ۷ درصد در تعداد کارخانه و میزان سرمایه‌گذاری و ۸ درصد در اشتغال است.

وی افزود: شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و چناران بیشترین واحدهای صنعتی استان را دارند و ۲۱ درصد از اشتغال استان در حوزه غذایی بوده که بالاترین آمار را در میان سایر حوزه‌های صنعتی دارد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود رشد منفی اقتصادی در نیمه دوم سال ۹۷ رشد ۷ تا ۱۷ درصدی را در اشتغال صنعتی استان داشتیم، گفت: تولیدات صنعتی استان در ۲۸ گروه کالایی فعال است که از این میزان ۲۰ رشته آن با افزایش تولید و ۸ رشته دیگر با کاهش تولید مواجه هستند؛ همچنین سهم برقی استان در حوزه صنعت ۲۷ درصد، سهم گاز ۲۳ درصد و سهم آب ۲ درصد است.

ابراهیمی تصریح کرد: افزایش ۱۳۷ درصدی در صدور پروانه صنعتی و معدنی نشان از حرکت ویژه استان در بحث رشد اشتغال و مبارزه با تحریم دارد و در بحث صادرات رقم ۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار در کشور بود که از این میزان ۵.۲ درصد آن سهم خراسان رضوی بود و جهت‌گیری در استان باوجود تحریم‌های ظالمانه جهت‌گیری‌ای درست و قابل دفاع بوده است.

وی تاکید کرد: در زمانه‌ای که با مشکلات تحریمی و ارزی مواجه هستیم نرخ مرگ و میر صنعت در کشور و استان بسیار بالا بوده و در کنار خارج شدن واحد از چرخه تولید فعالیت واحد جدید را داریم که این عدد در استان ۴۰۰ واحد بوده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث ثبت سفارش مشکلی نداریم و به‌روز هستیم، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد واحدهای تولیدی استان در این حوزه خود را به‌روز کرده‌اند و از اواسط سال گذشته تاکنون بالغ ۵۷۰۰ ثبت سفارش داشته‌ایم، اما مجموعه‌هایی همچون بانک مرکزی وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و فقط ۴ هزار پرونده تائید شده و با رقم آن ۲۶۰۰ میلیارد یورو بوده است که کمتر از ۴۰ درصد آن تخصیص یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.