رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: حمایت معناداری از تولید در سالی که به این نام است اتفاق نیافتاده است.

حمایت معناداری از تولید در کشور اتفاق نیافتاده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی  اظهار کرد: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است حمایت معناداری از تولید اتفاق نیافتاده است و مشکلات گذشته کماکان وجود داردو در زمان جنگ اقتصادی باید یک اتاق جنگ و فرماندهی و پشتیبانی تشکیل شود ولی هنوز این امور محقق نشده است.

وی افزود: تولید کننده نباید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند در بحث بهره‌های بانکی هیچ کاهشی اتفاق نیافتاده است و همچنین مشکلات در حوزه تأمین اجتماعی نیز هنوز برقرار است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی ادامه داد: ۵۷۰۶ کارخانه در استان داریم که سهم خراسان رضوی ۷ درصد در تعداد کارخانه و میزان سرمایه‌گذاری و ۸ درصد در اشتغال کشور است و رقم سرمایه گذاری صنعتی استان به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

وی گفت: شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و چناران بیشترین واحدهای صنعتی استان را دارند و ۲۱ درصد از اشتغال استان در حوزه غذایی بوده که بالاترین آمار را در بین حوزه‌های صنعتی است.

وی گفت: در صدور پروانه صنعتی و معدنی رشد ۱۳۷ درصدی داشته‌ایم و همچنین مصرف حامل‌های انرژی نیز در صنایع افزایش داشته است که نشان از حرکت ویژه استان در بحث رشد اشتغال و مبارزه با تحریم دارد و در بحث صادرات رقم ۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار در کشور بود که از این میزان ۵.۲ درصد آن سهم خراسان رضوی بود.

حسنی تصریح کرد: از اواسط سال گذشته تاکنون بالغ ۵۷۰۰ ثبت سفارش داشته‌ایم، اما فقط ۴ هزار پرونده تائید شده است که این به عملکرد بانک مرکزی و سایر ارگان‌های دولتی بر می‌گردد.

وی استاندار جدید خراسان رضوی را فردی برنامه محور خواند و خاطر نشان کرد: وی به دنبال جدایی اقتصاد از سیاست و حمایت همه جانبه از کارآفرینان و تولید کنندگان است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی افزود: تولیدات صنعتی استان در ۲۸ گروه کالایی فعال است که از این میزان ۲۰ رشته آن با افزایش تولید و ۸ رشته دیگر با کاهش تولید مواجه هستند؛ همچنین سهم برق استان در حوزه صنعت ۲۷ درصد، سهم گاز ۲۳ درصد و سهم آب ۲ درصد است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.