البرز - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز از کشف ۴ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد.

کشف بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر در استان البرز

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی عسگری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مجموع مواد مخدر کشف شده از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بالغ بر  ۴ هزار و۹۰۰ کیلو گرم بوده است.

وی افزود: از این میزان ۲ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم تریاک، ۷۹۰ کیلوگرم حشیش، ۳۷ کیلوگرم مرفین، ۱۶۶ کیلوگرم هرویین، ۲۰ کیلوگرم شیشه و بقیه سایر مواد مخدر بوده است.

عسگری با بیان اینکه در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم درحوزه استحفاظی البرز کشف شده است، افزود: یک هزار و ۳۵۰ کیلو گرم هم در عملیات مشترک با استان های دیگر کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خاطرنشان کرد: در این بازده زمانی ۲۲۲ قاچاقچی، ۸۶۰ نفر توزیع کننده مواد مخدرو ۲ هزار نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند.

 وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۹۸ معتاد متجاهردر این مدت جمع آوری شده اند که ۱۰۰ نفر در کمپین ماده ۱۶ و مابقی در کمپین ماده ۱۵ هستند و در این راستا ۱۰ باند بزرگ توزیع مواد مخدر متلاشی و ۸۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین از آنها کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در بخش دیگری از سخنان  به ۴ طرح که از سوی پلیس ناجا ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: در هر هفته این چهار طرح در حال انجام است که مهمترین طرح بازدید از گلخانه ها وعطاری های سطح استان است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: طی هماهنگی های بعمل آمده ازسوی جهاد کشاورزی به صورت هفتگی تمام گلخانه های سطح استان البرز برای پیشگیری ازهرگونه جرائم مواد مخدر به ویژه کاشت مواد مخدر گل به صورت هوایی و چه به صورت میدانی رصد می شود که تاکنون مورد تخلفی یافت نشده است.

وی در خصوص واحد های صنفی عطاری ها گفت: اکنون ۳۶۸ واحد صنفی عطاری درشهرستان کرج فعال است که حدود ۱۰۰ واحد آن دارای مجوز و بقیه بدون مجوز ویا درصدد دریافت مجوز هستند.

عسگری یادآور شد: کمیته مبارزه با مواد مخدر تیمی را تشکیل داده  تا از کمپ های سطح استان و عطاری ها بازدید به عمل آورند از اینرو روز گذشته در قالب یک طرح ضربتی از ۱۵ عطاری بازدید که ۲ واحد صنفی به دلیل مشاهده  داروی قاچاق و داروی متادون پلمب شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری را مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدردانست وگفت: سه طرح در منطقه ملک آباد انجام شده است و بالغ بر ۸۵ منزل در این منطقه شناسایی شدند همچنین در مناطقی از جمله مثل حصارو مهدی آباد با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی طرح ها در حال اجرا است.

عسگری به چالش های موجود مناطق حاشیه ای اشاره کرد و گفت: در این مناطق کمترین امکانات امنیتی  و روشنایی در پارک ها و سطح شهر وجود ندارد  از اینرو برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسئولان است.

رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر در پایان گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می کند و اجازه نمی دهد که جامعه از سوی این افراد نا امن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.