احمد مازنی گفت: سازمان برنامه و بودجه مراقب باشد زمانی که در تأمین اعتبارات دچار مشکل می‌شود، برای جبران کسری بودجه حوزه فرهنگ را تضعیف نکند. مسئولان دولتی باید به این باور برسند که هر چقدر در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی هزینه کنند طبیعتاً از میزان جرائم و آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

 اولین جایی که دولت از بودجه آن می‌زند بخش فرهنگی است/ سازمان برنامه حوزه فرهنگ را تضعیف نکند

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه اندک اختصاص یافته برای حوزه فرهنگی و تأثیر آن بر تعطیلی کرسی‌های زبان فارسی به خبرنگار «قدس آنلاین» گفت: بطور کلی باید به سازمان برنامه و بودجه هشدار داد زمانی که در تأمین اعتبارات دچار مشکل می شود، مراقب باشد برای جبران کسری بودجه حوزه فرهنگ و اموری که به نوعی مرتبط با پیشگیری از جرم هستند را تضعیف نکند. مسئولان دولتی باید به این باور برسند که هر چقدر در ارتباط با فعالیت های فرهنگی هزینه کنند به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و در نتیجه به هر میزانی که در این حیطه فعالیت و هزینه صورت گیرد طبیعتاً از میزان جرایم، پرونده‌های دادگاه‌ها و آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی معتقد است: توجه به حوزه فرهنگ و عزت ملی و همچنین تعصب مثبت بر روی زبان فارسی و کرسی‌های ترویج زبان فارسی از مسائل مهمی است که نهادهای فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه باید برای آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و زبان فارسی را احیا کنند.

مازنی ادامه داد: من به نوع مدیریت بودجه در امور فرهنگی بخصوص در حوزه ترویج زبان فارسی چندان خوشبین نیستم. متأسفانه دولت هر زمانی که با کسری بودجه و کاهش تأمین اعتبار مواجه می‌شود اولین جایی که از بودجه آن می زند و اعتبارات  را کاهش می دهد، بخش فرهنگی است که یکی از امور مرتبط با حوزه فرهنگی نیز امور مرتبط با زبان فارسی است که تحت تأثیر کاهش بودجه قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: کمیسیون فرهنگی دو وظیفه دارد که ما براساس وظیفه نظارتی کمیسیون تذکر لازم را به دستگاه های فرهنگی و نهادهای متولی ارائه می‌دهیم. وظیفه دیگر هم در فصل تأمین بودجه است که ما همیشه در این مرحله پیش بینی بودجه ای برای حوزه فرهنگی را بر اساس نگاه واقع بینانه و مطابق بودجه و امکانات مطرح کرده‌ایم، اما متأسفانه نمایندگان در مرحله تلفیق همراهی و حمایت چندانی ندارند و این عدم همراهی در صحن نیز اتفاق می افتد. بنابراین همواره در تخصیص بودجه برای امور فرهنگی و ترویج و گسترش زبان فارسی با مشکل مواجهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.