قزوین_ مدیرخانه مطبوعات استان قزوین گفت:هیچ بودجه ای در اختیار خانه مطبوعات در یک سال گذشته قرار نداشت و منابع مالی برای این خانه تعریف نشده بود و این شرایط مانعی برای فعالیت و برنامه های خانه نشده است به گونه ای که تلاش کردیم برنامه های مختلفی از جمله دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

برنامه های خانه مطبوعات بدون بودجه برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی درزی رامندی در نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه های این استان با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان که در سرای سعدالسلطنه سالن پژوهشکده موسیقی برگزار شد، اظهار داشت: این نشست ها با هدف های گوناگونی از جمله آسیب شناسی حوزه رسانه‌ای استان و بیان دغدغه های فعالان رسانه استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: هیچ بودجه ای در اختیار خانه مطبوعات در یک سال گذشته قرار نداشت و منابع مالی برای این خانه تعریف نشده بود و این شرایط مانعی برای فعالیت و برنامه های خانه نشده است به گونه ای که تلاش کردیم برنامه های مختلفی از جمله دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

درزی رامندی یادآور شد: خانه مطبوعات استان دغدغه های مختلفی را برای خبرنگاران استان دارد و یکی از این دغدغه ها، رایزنی با استاندار برای تحقق رقم پیشنهادی استاندار بود که پیگیری ها از سوی اعضای خانه صورت گرفت و مقرر شده است که رقم پیشنهادی استاندار قزوین برای هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان قزوین در سال ۹۷ که تاکنون واریز نشده بود، به حساب خانه مطبوعات پرداخت شود.

مدیرخانه مطبوعات استان قزوین ادامه داد: پیگیری مایحتاج ضروری خبرنگاران و کالاهای اساسی از جمله دغدغه های ما در خانه مطبوعات بوده است و با رایزنی های صورت گرفته توسط مسئولان سعی کردیم تا بتوانیم در قالب سبد کالا به درخواست فعالان رسانه استان جامعه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: در بخش دیگری نیز به بیمه خبرنگاران توجه کردیم و با طولانی شدن روند اداری برای صدور بیمه خبرنگاران فضا را به سمت بروکراسی سوق داده شده است.

درزی رامندی با بیان اینکه اعضای خانه مطبوعات حامی عکاسان خبری هستند، گفت: کمیته عکاسان فعال شده و در زیرمجموعه خانه مطبوعات قرار گرفته است و از پیشکسوتان و فعالان این عرصه می خواهیم به لحاظ تخصصی وارد عرصه شوند و در حوزه بهبود جایگاه عکاسان خبری استان فعالیتی داشته باشند.

در ادامه این نشست که جمعی از مدیران مسئول خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب و نشریات استان حضور داشتند به موضوعات مختلفی اشاره شد.

حمایت اعضای خانه مطبوعات از حقوق قانونی خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران واقعی از غیرواقعی و موضوعاتی در خصوص وضعیت رسانه های استان از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.