رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اجتماع عظیم صادقیون در مشهد خبر داد و گفت: این مراسم در روز شنبه هشتم تیرماه در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اجتماع صادقیون همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع) در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد سلطانی‌ در نشست خبری برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در محل سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نزدیک به‌چهار دهه از شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب می‌گذرد، شهدای والامقام هفتم‌ تیر، ذخایر علمی نظام نوپای اسلامی و عصاره فضائل ملت شهیدپرور ایران اسلامی بودند و خون مطهر آنان، مسیر انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام و ولایت فقیه را آشکار و چهره انحرافی منافقین را رسوا کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به‌سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بهشتی یک ملت بود برای ملت ما، و سخن مقام معظم رهبری که شهید بهشتی مظهر و نشانه خصوصیات این ۷۲ تن بود، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌های شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مقابل دشمنان به‌ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آرمان‌های او باید در جامعه امروز ما زنده نگهداشته و در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

وی افزود: به‌همین منظور مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت شهدای مظلوم هفتم تیر در روز پنج‌شنبه ۶ تیر ماه سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سلطانی‌ اظهار کرد: برپایی نمایشگاه شهدای ترور، تهیه شده توسط بنیاد هابیلیان در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد و همزمان با برگزاری مراسم نیز صورت می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اجتماع صادقیون همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در هشتم تیر ماه خبر داد و افزود: این مراسم در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز شنبه با حضور گسترده مردم و از میدان شهدا به سمت حرم مطهر صورت می‌گیرد و آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم به سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری توسط دفتر مقام معظم‌ رهبری با مشارکت بنیاد هابیلیان در تیرماه سال جاری در تهران، مشهد و قم از دیگر برنامه‌های این شورا بوده، با توجه به اینکه امسال مراسم هفتم تیر با همزمان با روز جمعه شده است، ائمه جمعه در خطبه دوم درباره هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب و هفته قوه قضائیه سخنرانی می‌کنند.

سلطانی‌ یادآور شد: هماهنگی دیدار مسؤولان استان با خانواده‌های شهدای هفتم تیر استان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فضاسازی شهری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سطح شهر به‌ویژه خیابان شهید بهشتی و بلوار هفتم تیر، برگزار می‌شود، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه با هماهنگی بنیاد هابیلیان در رابطه با افشای حقوق بشر آمریکایی در برخی از فرهنگسراها و پارک‌های پرجمعیت نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: تولید و پخش ویژه برنامه‌های مرتبط و مصاحبه با خانواده شهدای فاجعه هفتم تیر مقیم در خراسان رضوی توسط صدا و سیمای این استان انجام می‌شود.

سلطانی‌ بیان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد و آستان قدس رضوی دعای ندبه و دعای کمیل ۶ و ۷ تیرماه را در یادمان شهدای فاجعه هفتم تیر برگزار می‌کند و ائمه جماعات مساجد در شب و روز هفتم تیرماه پیرامون شخصیت‌ شهدای هفتم تیر سخنرانی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به اینکه ۶ تیر ماه با سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین است، برگزاری مراسم شکرگزاری به درگاه خداوند در آیین دعای کمیل مساجد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: عطرافشانی و گل‌آرایی مزار شهدای هفتم تیر که در حرم مطهر رضوی مدفون هستند توسط معاونت اماکن و امور زائرین آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

سلطانی‌ گفت: ادارات و نهادهای فرهنگی در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نسبت به فعال کردن فضای مجازی و ارسال بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بشر آمریکایی و تحلیل آنها اقدام می‌کنند و در کلیه شهرستان‌های خراسان رضوی مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.