«هیا بنت الحسین» همسر حاکم دبی به همراه «زاید» پسرش و دخترش با کمک یک دیپلمات آلمانی به اراضی آلمان فرار کرده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبسایت امارات لیکس، طی ساعت های اخیر میان کشور امارات متحده عربی و آلمان در پی فرار همسر شیح «محمد بن راشد» معاون رئیس امارات و حاکم امارت دبی به اراضی آلمان بحران و تنشی اعلام نشده به وجود آمده است.

برخی منابع موثق اعلام کردند که  شاهزاده خانم اردنی«هیا بنت الحسین» همسر حاکم دبی به همراه «زاید» پسرش و دخترش با کمک یک دیپلمات آلمانی به اراضی آلمان فرار کرده است.

به گفته این منابع شاهزاده خانم هیا بلافاصله پس از رسیدن به آلمان از دولت آلمان درخواست پناهندگی و طلاق از محمد بن راشد شوهرش را ارائه کرده است.

این منابع تأکید کردند که محمد بن راشد و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی از دولت آلمان خواستند که شاهزاده خانم اردنی و پسر و دخترش را به امارات بازگرداند اما برلین این درخواست را به شدت رد کرد و تأکید کرد که شاهزاده خانم اردنی را به هیچ عنوان به زور به امارات باز نمی گرداند.

مخالفت آلمان با بازگرداندن شاهزاده خانم اردنی باعث خشم محمد بن راشد شده است و دولت آلمان را تهدید به انجام اقداماتی  کرد.

شاهزاده  خانم هیا بنت الحسین متولد می 1974 دختر ملک«حسین بن طلال» از ملکه«علیا» همسرش و خواهر ملک«عبدالله دوم بن الحسین» پادشاه کنونیاست و سال 2007 به عنوان سفیر صلح وابسته به سازمان ملل تعیین شد.

این حادثه فرار شیخه«لطیفه» یکی از دختران  محمد بن راشد را پس  از زندانی شدنش به مدت سه سال و رفتار خشونت بار و غیرانسانی با وی را یاد آوری می کند.

لطیفه به همراه  یک جاسوس فرانسوی به نام «ژان بیار هروی جوبیر» فرار کرد. این جاسوس فرانسوی  سابقه ای طولانی در کمک به مردم برای فرار از دبی با استفاده از کشتی مجلل اش که در آمریکا ثبت شده است، دارد.

شیخه لطیفه پیش از فرارش با انتشار ویدیوئی گفت که به وی از سال 2000 اجازه خروج از کشور داده نمی شود و لحظه به لحظه تحت کنترل است.

شیخه لطیفه همچنین تأکید کرد که وی دو خواهر از مادرش دارد که به همه آنها اجازه داشتن گذرنامه داده نمی شود. دختر حاکم دبی همچنین تصریح کرد که اگر بخواهد بیرون برود راننده مخصوصی دارد و نمی تواند از دبی به دیگر امارت ها بدون اجازه برود.

چندی بعد دولت امارات شیخه لطیفه را با زور بازگرداند و وی را تحت اقامت اجباری قرار داد و پس از آن که دچار حالت هیستریک شد، پزشکان نیز شروع به دادن داروهای آرام بخش به وی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.