همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : اکنون با بکارگیری ابزارهای عمومی برای اندازه‌گیری غربالگری فشار خون جمعیت هدف در استان به درصد سنجش بیش از ۵۱ درصد رسیده است.

 اندازه‌گیری فشارخون ۵۱ درصد از جمعیت هدف
 به گزارش  قدس آنلاین،  رشید حیدری مقدم  ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی فشار خون در استان همدان، اظهار کرد: ۵۷۵ خانه بهداشت و بیش از ۲۰۰ مرکز بهداشتی در استان فعال است و از همه ظرفیت‌های برای حفظ سلامت مردم استفاده می‌کنیم البته باید توجه داشت که ۲۵ درصد تأمین سلامت جامعه با وزارت بهداشت بقیه هم بر دوش سایر بخش‌ها است و رسانه‌ها هم به بازویی ما را برای حفظ سلامت یاری می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره نمک‌مصرفی در جامعه و نحوه تعیین سلامت آن هم گفت: نمک مصرفی باید همه نشان‌ها و علایم استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت را داشته باشد و در مکان‌های رسمی فروش خواربار و مردم عرضه شود که مورد تایید هستند.
 حیدری افزود: اکنون با بکارگیری ابزارهای عمومی برای اندازه‌گیری غربالگری فشار خون جمعیت هدف در استان به درصد سنجش بیش از ۵۱ درصد رسیده است. دغدغه کنترل بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری قلبی ـ عروقی، سکته‌های مغزی، چاقی، بیماری روانی را داریم در تلاش برای بررسی و سنجش و کنترل آن هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: اکنون در استان همدان با هزینه ۱۷ میلیاردتومان دستگاه شتاب‌دنده انرژی برای مرکز جامع سرطان تامین شده است. خیران سلامت هم در استان به جامعه و سلامتی آن کمک کردند که باید از خانواده فرشچیان و مرحوم فرشچیان هم قدردانی کرد چرا که هر همدانی مدیون این خدمت است.
وی با اشاره به اینکه طبق هدف وزارت بهداشت اندازه‌گیری فشارخون ۴۰ میلیون نفر در کشور حائز اهمیت است گفت: تقریباً ۵۰ درصد جمعیت استان یعنی افراد بالای ۳۰ سال یا کسانی که سابقه بیماری کلیوی دارند و زنان باردار جزو جمعیت مورد هدف اندازه‌گیری فشار خون هستند.
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.