معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: تجربیات و سوابق پرونده‌های موجود نشان‌دهنده این است که هر دعوا و اختلافی نباید از سوی مردم و دستگاه‌های مختلف به دادگستری ارجاع شود.

  نباید هر اختلاف و دعوایی به دادگستری ارجاع شود

حجت الاسلام والمسلمین محمود فروتنی اظهار داشت: دادگستری محلی برای تظلم خواهی بخصوص در دعاوی کیفری و حقوقی است، ولی این موضوع نباید سبب شود برای هر امر و رفع هر اختلاف و دعوایی به دادگستری مراجعه شود.

وی ادامه داد: روش‌ها و راهکارهای دیگری مانند میانجی‌گری، ریش‌سفیدی و حکمیت، وساطت علما و افراد موثق و معتمد، مشاوره‌ها، صلح و سازش، سعه صدر و بالا بودن آستانه تحمل و... می‌تواند در رفع اختلاف‌ها و عدم ورود پرونده‌ها به مراکز و مجامع قضایی از جمله دادگستری ثمربخش باشد.

حجت الاسلام فروتنی درمورد فراوانی پرونده‌های قضایی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری رسمی  انجام شده، خراسان رضوی حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده قضایی در دادگستری‌های این استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: از چهارم تیرماه همه افراد متقاضی همکاری با قوه قضائیه بخصوص در امر قضاوت می‌توانند به سامانه قوه قضائیه مراجعه و در صورت داشتن شرایط لازم، برای شرکت در آزمون مربوط نام‌نویسی کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.