معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از زلزله‌های متعدد مشاهده کردیم وضعیت و رفتار ساختمان‌های ما در مقابل زلزله مناسب نیست.

وضعیت ساختمان‌های ما در برابر زلزله مناسب نیست

به‌ گزارش قدس آنلاین، محمد شکرچی‌زاده در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، معماری، عمران و صنایع سرمایشی و گرمایشی، گفت: در مرکز تحقیقات، تعامل خوبی با صنایع داریم و در تلاشیم این حوزه را توسعه دهیم، همچنین معتقدم دولت باید در این خصوص نقش تسهیل‌گری بیشتری در بخش تأسیسات داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به‌برنامه‌ریزی دولت برای ساخت مسکن جدید، اظهار کرد: احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح خوب دولت است که چنانچه بتوانیم تعامل خوبی با افراد فعال در صنف تاسیسات داشته باشیم، بسیار خوب است.

وی متذکر شد: بعد از زلزله‌های متعدد مشاهده کردیم وضعیت و رفتار ساختمان‌های ما در مقابل زلزله مناسب نیست.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: بخشی از آن به‌دلیل کیفیت بد سازه ساختمان‌ها و بخشی از آن به‌دلیل کیفیت بد مواد مصرفی در صنعت ساختمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به‌برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نوعی رقابت را در جهت بهبود کیفیت در بین فعالان این حوزه ایجاد می‌کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به‌حوزه صنعت ساختمان در کشورهای همسایه، بیان کرد: ترکیه روزی ۱۰۰ تن میوه و سبزیجات را به‌موصل ارسال می‌کند و در تلاش است از این طریق صنعت ساختمان عراق را به‌دست بگیرد در حالی‌ که ما امنیت را در عراق و سوریه تامین کردیم، اما متاسفانه در این حوزه هیچ فعالیتی نداشتیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.