همدان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان  گفت: ۲۱۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان فعالیت می کنند.

۲۱۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در همدان   فعالیت می کنند
به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان احمد توصیفیان، از فعالیت ۲۱۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان خبر داد و اظهار داشت به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل تاکنون تعداد ۱۵۷ تشکل کارگری و همچنین ۶۰ تشکل کارفرمایی در استان ایجادشده است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مطلوب است، اظهار کرد: خوشبختانه در همدان فعالیت‌های خوبی جهت توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند.
توصیفیان با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: نظر به اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به‌عنوان شرکای اجتماعی در سالم‌سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره‌وری و به‌طورکلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند تقویت، ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و در مقایسه آماری مجموع این تشکلات که با تلاش همکاران ضمن حفظ و به‌روز نگه‌داشتن تشکلات مذکور در سال ۹۷  حدود ۱۵ درصد افزایش داشته اند .
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان در ادامه افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف تشکل‌ها  بیش از ۴۴۰ نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.