نمایشگاه آثار هنرمند آلمانی با عنوان «کرنش به حافظ»، ۱۱ تیرماه در موزه بزرگ خراسان افتتاح می‌شود.

مشهد میزبان آثار «گونتر اوکر» نقاش آلمانی

 به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه «کرنش به حافظ» در ۱۱ تیرماه سال جاری با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی کشور، موزه هنرهای معاصر تهران، مدیران شهری و هنرمندان کار خود را آغاز می‌کند.

با توجه به اینکه مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است و خراسان مهد فرهنگ و هنر غنی بشمار می‌رود تصمیم گرفته شد تا این نمایشگاه در مشهد برپا شود.

این هنرمند آلمانی، سال ۱۹۳۰ در آلمان متولد شده و شاهد تحول بزرگی در عرصه هنر آلمان بوده است. وی به‌عنوان بهترین نقاش آلمانی شناخته شده است و آثاری او با الهام از اشعار حافظ خلق شده است. در این نمایشگاه ۴۲ اثر برگزیده از آثار این هنرمند آلمانی به نمایش گذاشته می‌شود.
هنرمندانی که در سه دوره گذشته برگزاری این نمایشگاه در شیراز، اصفهان و کرمان همراه بوده‌اند در این نمایشگاه نیز حضور دارند. پس از برگزاری جلسات متعدد با سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در رابطه با زمان، مکان و نحوه برگزاری، قرار شد که آثار این هنرمند آلمانی به مدت دو ماه به صورت امانت به مشهد منتقل شود و پس از اتمام نمایشگاه به موزه معاصر ایران بازگردانده شود.

 گفتنی است که نمایشگاه «کرنش به حافظ» نمایشگاهی از آثار «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی تا ۱۵ شهریور امسال در موزه بزرگ خراسان با مشارکت اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.