خراسان جنوبی _رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت :برگزاری مراسم مذهبی در ایام شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) باید با محوریت تحقق فرهنگ امامت و ولایت باشد.

نشست اعضای شورای هیئات مذهبی بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ،​حجت الاسلام رضا بهشتی فر  در نشست اعضای شورای هیئات مذهبی در محل هیئت سادات الحسینی (فاطمیه) برگزار شد  با اشاره به فضائل و مناقب آقا امام صادق (ع) گفت:در دوران آقاامام جعفر صادق(ع) فرهنگ ولایت و امامت و شیعه جعفری دوران شکوفایی خود را می گذراند و آن حضرت در دانشگاه بزرگ خود نزدیک به ۴۰۰۰ شاگرد تربیت کرد که هرکدام در نشر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) جوامع انسانی را رهبری و هدایت می کردند ولیکن عاقبت خلفای عباسی که داعیه حکومتداری اسلامی را یدک می کشیدند نتوانستند وجود نازنین آقا امام صادق (ع) را تحمل کنند چرا که چهره خیانتکار این سلسله غاصب خلافت آشکار شده بود و آن حضرت را به شهادت رساندند.

وی گفت: در این ایام با فضیلت هیئات محترم مذهبی باید بابرنامه ریزی صحیح زمینه تحقق فرهنگ امامت و ولایت را فراهم کنند,و نشر فقه جعفری را در اولویت برنامه های عزاداری خود قرار دهند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی یاد آور شد :یکی  از توصیه های اهل بیت پیامبر (ع) و بخصوص آقا امام صادق (ع) پرهیز از اسراف ؛استفاده از داشته  های جوامع اسلامی و بخصوص کمک به نیازمندان و حادثه دیدگان است که انتظار داریم مسئولین هیئات مذهبی و مداحان و ذاکرین محترم مسئله استفاده بهینه از منابع آبی؛ استفاده از تولیدات ایرانی و کمک به حادثه دیدگان از سیل اخیر را در برنامه های تبلیغی و ارشادی خود قرار دهند.

قابل ذکر است که در این نشست از ادارات و نهادهای دولتی هم خواسته شده سردرب ادارات را با پارچه نوشته هایی در خصوص اهداف مکتب فقه جعفری سیاه پوش نموده و در مراسمات مذهبی این ایام حضور معنوی داشته باشند .

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.