نظرسنجی موسسه Hill-HarrisX نشان داد که فقط ۱۹ درصد از رای دهندگان مایلند ایالات متحده "حمله نظامی محدود" علیه ایران انجام دهد.

حل مسالمت آمیز اختلاف با ایران انتخاب اول شهروندان آمریکا/فقط ۱۹ درصد خواهان حمله محدود شدند

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، نظرسنجی جدید در رابطه با افزایش تنش های شدید میان تهران و واشنگتن حاکی از آن است که کمتر از یک چهارم آمریکایی ها می خواهند ایالات متحده اقدام نظامی علیه ایران را انجام دهد.

نظرسنجی مشترک «هیل» و موسسه «هریس ایکس» (Hill-HarrisX)نشان داد که فقط ۱۹ درصد از رای دهندگان مایلند ایالات متحده "حمله نظامی محدود" علیه ایران انجام دهد.

این در حالی است که فقط ۵درصد از رای دهندگان گفتند که می خواهند ایالات متحده به طور کامل علیه ایران اعلام جنگ کند، در حالی که ۱۹ درصد دیگر رای دهندگان اظهار داشتند که در مورد آنچه ایالات متحده باید بعد از آن انجام دهد، مطمئن نیستند.اکثر پاسخ دهندگان به پرسش این نظرسنجی (۵۸ درصد) گفتند که آنها ترجیح می دهند دولت آمریکا واکنش غیر نظامی در قبال شلیک و سرنگونی هواپیمای(پهپاد) آمریکایی -که در هفته گذشته که وارد فضای هوایی ایران شد- انجام دهد.

در عین حال ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان می خواهند که دولت آمریکا "به دنبال راه حل مذاکره" برای خصومت های ایجاد شده اخیر با ایران باشد، در حالی که کمتر از ۹ درصد تمایل به تعامل با ایران داشته اند و احساس می کنند ایالات متحده اصولا نباید در این رابطه "کاری انجام دهد".

بر اساس این نظرسنجی فقط ۱۶ درصد از اعضای حزب دموکرات، خواستار پاسخ نظامی بودند، در حالی که ۶۷درصد آنها خواهان دنبال کردن مذاکرات صلح آمیز با ایران بودند.

اما دیدگاه جمهوریخواهان در این نظرسنجی جالب و قابل تامل است؛ ۳۱ درصد درصد از رای دهندگان حزب می گویند که مایلند یک حمله نظامی محدود یا اعلام جنگ را شاهد باشند.در حالی که ۵۰درصد آنها گفتند که خواهان حل مسالمت آمیز  این مناقشه هستند.

در میان پاسخگویان  بالای ۶۵ سال بیشترین تمایل را برای اقدام نظامی و جنگ با ایران داشتند  اما اکثریت در همه گروه های سنی می خواستند دولت آمریکا از درگیری ها اجتناب کنند.

نتایج نظرسنجی این استدلال برخی هوادارن ترامپ را که اقدام نظامی علیه ایران می تواند تاثیر منفی بر آرای انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ داشته باشد.

این در حالی است که برخی از مشاوران ارشد ترامپ ، از جمله مشاور امنیت ملی جان بولتون و وزیر امور خارجه مایک پمپئو، مدت طولانی از حمله نظامی به ایران حمایت کرده اند.

ترامپ تاکنون پاسخ نظامی به ایران را رد کرده است و با حملات سایبری، تحریم های جدید و خط مشی «فشار بیش از حد» به ایران تلاش میکند ایران را مجبور به پذیرش درخواست خود کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 0
    سلام.اون ۱۹درصد هم غلط کردند با مسئولینشان.