۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 661265

رئیس اداره کل آموزش دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کنکور سراسری سال ۹۸ با رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب در حوزه‌های آزمون خراسان رضوی برگزار می‌شود.

اعلام جزئیات کنکور سراسری سال ۹۸
به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد ساده اظهار کرد: کنکور سراسری سال ۹۸  با رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب در حوزه‌های آزمون خراسان رضوی برگزار می‌شود که از این تعداد، ۵۷.۲ درصد را خانم‌ها و ۴۲.۸ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
رئیس اداره کل آموزش دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد:  تعداد داوطلبان شهر مشهد نیز  ۵۳ هزار و ۳۸۰  نفر است که از این تعداد، ۵۸.۸ درصد را  خانم‌ها و ۴۱.۲ درصد را آقایان  تشکیل می‌دهند. ۳۰ هزار و ۳۵۶  داوطلب نیز در دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۵۵.۹ درصد خانم‌ها ۴۴.۱ درصد آقایان هستند.  
وی افزود: داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری می‌توانند کارت ورود به جلسه را از روز یکشنبه ۹ تیر ماه تا روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند. تاریخ برگزاری آزمون نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در نوبت‌های صبح و عصر می‌باشد.
رئیس اداره کل آموزش دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تاریخ برگزاری کنکور در رشته‌های مختلف تصریح کرد: آزمون گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی؛ صبح پنجشنبه، گروه هنر؛ عصر پنجشنبه، گروه علوم تجربی؛ صبح جمعه و گروه زبان نیز  عصر جمعه است.
وی در ادامه گفت: در کنکور امسال در کل کشور تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و مابقی نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.
ساده بیان کرد: باجه رفع نقص کارت نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۱ و ۱۲ تیرماه در محل اداره کل آموزش دانشگاه فردوسی دایر خواهد بود و داوطلبان می‌توانند در صورت هرگونه مشکلی به آنجا مراجعه کنند.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.