نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مطالبه مردم در حال حاضر از دستگاه قضا، رعایت حقوق شهروندی و بی طرفی در دعاوی است.

 قوه قضائیه با بی طرفی مدافع حقوق مردم و پایگاه امید آنها باشد

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: قوه قضائیه باید در وهله  اول با بی طرفی، مدافع حقوق مردم و امید و پناهگاه آنها باشد.
وی افزود: قوه قضائیه در حال حاضر با مشکلاتی مانند حجم بالای پرونده ها، طولانی بودن دادرسی ها،   فشار کاری بالا قاضیان  و کمبود زیرساخت‌ها دست و پنجه نرم می کند که نیاز است در این زمینه اقدامات اصولی و مناسب انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مطالبه مردم در حال حاضر از دستگاه قضا، رعایت حقوق شهروندی و بی طرفی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس فعلی قوه قضائیه در طول دهه های گذشته  در مجموعه قضایی کشور، مسئولیت های گوناگونی را تجربه کرده است اشراف کامل بر مشکلات و مسائل این قوه داشته و بر انها مسلط می باشد.
دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی نیروی جوان و خوش فکری است، بیان داشت: از طرفی وی با حضور  در استان قدس رضوی و همچنین عرصه انتخابات از دایره بسته نخبگان حکومتی خارج شده و با حضور در شهر ها و استان های مختلف از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را درک و لمس کرده است، از این رو کاهش مشکلات قوه قضائیه با مدیریت و درایت  وی  سرعت خواهد گرفت.
رحیمی جهان ابادی افزود: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با قوه قضائیه را دارد،   تا این قوه در تراز ملت ایران و انقلاب اسلامی که ۲۵۰ هزار شهید داده  است قرار بگیرد و درعرصه داخلی و  بین المللی با قدرت فعالیت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.