مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: این مؤسسه ورزشی به مناسبت دهه کرامت، ۲۰ ویژه‌برنامه فرهنگی و ورزشی را در سطح استانی و کشوری به مرحله اجرا در می‌آورد.

۲۰ عنوان برنامه دهه کرامت تربیت بدنی آستان قدس رضوی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر هاشمی‌جواهری در آستانه ایام پربرکت دهه کرامت درخصوص برنامه‌های این مجموعه ورزشی گفت: به سنت هر ساله تربیت بدنی آستان قدس رضوی مقارن با این ایام مبارک، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده که برای امسال ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی را برای کارکنان، خدام، خادمیاران و عموم مردم در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت رضا(ع) با حضور ورزشکاران این مجموعه ورزشی مقارن با روز ولادت امام هشتم، افزود: اجرای یک ساعته مراسم گود باستانی با همکاری کانون‌های خادمیاری ورزش به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور، از جمله برنامه‌های مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی همزمان با روز ولادت امام رضا(ع) محسوب می‌شود.

هاشمی‌جواهری بیان کرد: مجموعه رقابتهای جام شهدای مدافع حرم ویژه کارکنان خانم، آقا و خانواده‌ آنها فعال در مؤسسات و شرکت‌های تابعه و خدام در رشته‌های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی در نظر گرفته شده است که بخشی از مسابقات با حضور هزار نفر شرکت‌کننده از دهه آخر رمضان آغاز شده و در دهه کرامت خاتمه می‌یابد.

وی برگزاری مسابقات فوتسال زیر ۱۵ سال را با حضور ۳۰۰ ورزشکار از تیم‌های منتخب کانون‌های خادمیاری ورزش را دسته دیگری از رقابت‌های دهه کرامت برشمرد و افزود: همزمان با این ایام مبارک، مسابقات فوتسال رسانه با حضور چهار تیم از پیشکسوتان فوتبال مقابل تیم‌های اهالی رسانه در زمین چمن مصنوعی مؤسسه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: در ایام دهه کرامت همایش ورزش صبحگاهی ویژه ایستگاه‌های صبحگاهی سطح شهر، خدام و کارکنان و نیز همایش فرهنگی، ترویجی ویژه دو منطقه محروم شهرک‌ شهید رجایی و شهرک توس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین مسابقات تیراندازی به مدت سه روز با حضور ۵۰ تن از خادمان اماکن مقدس از جمله مشهد، قم، شیراز، طبس، شهر ری و عتبه عراق برنامه‌ریزی شده است.

هاشمی‌جواهری با اعلام ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای مخاطبان دختر همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: «جشنواره مهر رضوی» با دعوت از هزار دختر نوجوان در محل باغ بیلدر و باغ خاتون و همین طور مسابقات تنیس روی میز با عنوان «ولی نعمتان» را مخصوص دختران و نیز پسران عضو کانون‌های خادمیاری ورزش برگزار خواهد شد.

به گفته وی، همایش ورزشی، ترویجی دو امدادی جاده ولایت از مبدأ شلمچه با حمل پرچم متبرک حرم رضوی و عبور از شش استان تا حرم مطهر امتداد می‌یابد. همچنین مقارن با همین ایام، همایش دوچرخه‌سواری مشهد تا جاده ولایت برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در ادامه اجرای طرحی تحت عنوان «خدمت کریمانه» با هدف اعزام ۴۰ تیم ماساژور برای ارائه ماساژدرمانی به خانواده‌های شهید، اجرای طرح یک روزه پایش سلامت در هشت مسجد سطح شهر مشهد و نیز اجرای همین طرح را ویژه مناطق محروم در هشت نقطه کم برخوردار خراسان رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت تربیت بدنی آستان قدس معرفی کرد.

وی گفت: برگزاری مرتب کلاس‌های ۱۳ رشته‌ ورزشی و در پی آن برپایی المپیادهای ورزشی، کمک گرفتن از مبلغان ورزشی در استان‌های مختلف در جهت تحقق اهداف تربیتی و ورزشی آستان قدس رضوی، اولویت خدمت‌رسانی ساکنان مناطق کم برخوردار، برنامه‌ریزی و برگزاری یک دوره تفریحی تربیتی به مدت یک تا سه هفته ویژه کانون‌های فعال خادمیاری ورزش، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری تربیت بدنی آستان قدس است که با مشارکت نمایندگان ۳۱ کانون خادمیاری ورزش کشور اجرا خواهد شد.

هاشمی جواهری تصریح کرد: در همین راستا، نخستین جلسه توجیهی خادمیاران ورزشی سراسر کشور در قالب ویدئو کنفرانس در خصوص هماهنگی امورات جاری و ویژه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این مجموعه به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.