البرز- مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اعلام اینکه ۴۵۰ هزار بیمه شده در استان البرز داریم، گفت: اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت مزایای بسیاری دارد وزمینه ساز کاهش هزینه ها میشود.

کاهش هزینه‌ها از مزایای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید جوانشیر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری به اقدامات بیمه سلامت در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۴ هزار نفر بیمه درمان مددجویان کمیته امداد را در دستور کار قرار دادیم که ازاین تعداد بیش از ۸ هزار نفر از آنها عملیاتی شده است.‌

وی به سیستم الکترونیکی پرونده بیماران اشاره کرد و گفت: تمام آحاد مردم بایستی یک پرونده الکترونیکی سلامت داشته باشند و این طرح از سوی وزارت بهداشت و درمان در سراسر کشور اجرایی می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: این پرونده الکترونیکی مزایای بسیاری برای پزشک و مردم خواهد داشت چراکه هزینه ها را کاهش می دهد و گزارش آمار داروها درهر لحظه را نشان می دهد.

جوانشیر با بیان اینکه شروع طرح پرونده الکترونیکی در ۶ استان در حال انجام است، گفت: طرح حدود سه سال است که بصورت پایلوت در استان کرمان اجرایی شده است و از امسال بصورت سراسری در استان های کشور دنبال می شود .

 این مقام مسئول با اعلام اینکه درحال حاضر در البرز بیمارستان شهید رجایی به عنوان پایلوت انتخاب شده است، گفت: ابتدا باید مسائل حقوقی مانند برگزاری مناقصه در این خصوص حل شود تا بتوانیم اجازه اجرای آن را دریافت کنیم.

جوانشیریادآور شد: در پرونده الکترونیک سلامت تمامی خدماتی که یک نفر از تمامی بیمه ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دیگر موارد دریافت می کنند باید به سیستم الکترونیکی وصل باشد.

وی اضافه کرد: ۱۴ دستگاه دفتر پیشخوان در استان البرز خدمات برون سپاری بیمه ها را به بیمه شدگان  ارائه می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز به پرداختی های سه ماه اول سال جاری بیمه سلامت به موسسات درمانی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان به موسسات خصوصی و دولتی پرداختی داشته ایم.

وی در ادامه گفت: از سال ۹۷ حدود ۸۵ میلیارد تومان به موسسات بدهکار بودیم که از این میزان ۴۵ میلیارد تومان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است ودر مجموع سال ۹۷ حدود ۱۹۶ میلیارد تومان پرداختی به موسسات درمانی داشتیم.

جوانشیربا اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار بیمه شده در استان البرز داریم، افزود: از این تعداد یک هزار و ۹۳۷ نفر بیماران خاص هستند که حدود ۹ درصد هزینه های درمانی ما مربوط به این بیماران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای مجهول الهویه های تحت پوشش بهزیستی نیز ارائه خدمات درمانی بستری انجام شده است و در سه ماه ابتدایی سال جاری دو نفر را تحت پوشش قرار داده ایم.

جوانشیر در پایان گفت: هزینه های درمان بستری زندانیان و خانواده آنها به تعداد ۱۲۰ هزار نفر را نیز عملیاتی کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.