خراسان شمالی- تیم دادرس دختران هلال‌احمر شهرستان اسفراین موفق به کسب مقام اول در المپیاد استانی دادرس شدند.

اسفراینی‌ها قهرمان المپیاد آماده خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمرخراسان شمالی، ابراهیم سارمی اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات المپیاد آماده استانی با حضور ۸ تیم دادرس از شهرستان‌های استان خراسان شمالی در شهرستان شیروان برگزار شد.

وی افزود: تیم دادرس دانش‌آموزی استان خراسان شمالی در این مسابقات با تیم‌های ۱۴ نفر و طی هشت سرفصل عمومی و تخصصی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسفراین افزود: این مسابقات باهدف ارتقاء سطح توانمندی دانش آموزان در شرایط سخت می‌باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان دادرس این شهرستان موفق به کسب مقام اول دختران و مقام دوم پسران شدند.

سارمی در پایان ضمن قدردانی از زحمات تمامی افراد در طول آموزش و اجرای هفتمین المپیاد آماده در سطوح شهرستانی، تشریح کرد: المپیاد طرح ملی دادرس یعنی رقابتی مهیج و پایاپای در کنار مؤلفه‌های دیگری همچون همدلی، دوستی، رفاقت و مشارکت، که از اهداف کاری سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر حکایت دارد.

گفتنی است در طرح ملی دادرس دانش آموزان پایه هشتم با مهارت‌های مختلف ازجمله پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، کنترل خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

از اهداف مهم اجرای طرح ملی دادرس، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور باتربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود آموزش‌وپرورش در زمان وقوع حوادث و بلایا و توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازمان‌دهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش‌دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کار گروهی می‌توان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.