یک فعال سعودی در پیامی توئیتری اعلام کرد دولت ترامپ برای جلوگیری از تحت پیگرد قرار گرفتن «خالد بن سلمان» پسر پادشاه عربستان در پرونده قتل خاشقجی او را از آمریکا فراری داد.

فرار «بن سلمان» به خاطر ترس از محاکمه در پرونده خاشقچی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «­‏فؤاد ابراهیم» فعال سعودی و پژوهشگر سیاسی در پیامی توییتری نوشت یک گروه در دولت آمریکا «خالد بن سلمان» (پسر پادشاه سعودی) را از آمریکا فراری داد تا در قضیه قتل خاشقجی تحت پیگرد قانونی قرار نگیرد.

‏فؤاد ابراهیم در جدیدترین توییت خود نوشت: به دستور یک گروه در دولت ترامپ، خالد بن سلمان، از آمریکا فراری داده شد تا در خصوص جنایت قتل تحت پیگرد قانونی قرار نگیرد. او به ریاض برگشت و سلمان به عنوان پاداش او را به سمت معاون وزیر دفاع منصوب کرد. این مملکت دلقک بازی و مسخره بازی است و باید بر همین اساس با آن تعامل شود.

هفته گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل به این نتیجه رسید که قتل جمال خاشقجی یک اقدام غیرقانونی با قصد قبلی بوده و عربستان سعودی در این باره مسئول است. در این گزارش، گزارشگر ویژه سازمان ملل خواهان آن شده که تمامی کسانی که در این ارتباط نقش داشته و شناسایی شده، مسئولیت خود را بپذیرند. ریاض در واکنش ادعا کرد این گزارش دربرگیرنده تعارض‌های واضح و اتهامات بی اساس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.