البرز- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اعلام اینکه سازمان توسعه و تجارت در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ شهریور سال جاری نمایشگاهی در سوریه برپا خواهد کرد و اتاق خرمشهر و البرز نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، گفت: اتاق بازرگانی البرزدر بازسازی کارخانجات سوریه مشارکت خواهد کرد.

البرز در بازسازی واحدهای صنعتی سوریه مشارکت می‌کند

رحیم بنا مولایی در گفتگو با قدس آنلاین، در خصوص همایش شناسایی فرصت های تجاری با سوریه در اتاق البرز گفت: در بحث بازسازی و صادرات در کشور سوریه با تولیدکنندگان صنعتی البرز جلسه ای برگزار شد مبنی بر اینکه اگر تولیدکنندگان قصد دارند در بازار سوریه تولیدات خود راعرضه کنند بایستی با نگاه تشکلی وارد شوند.

وی با بیان اینکه در این همایش همه تولید کنندگان به صورت مشارکتی با هم همکاری خواهند کرد، گفت: در وهله اول بایستی تولید کنندگان کشور سوریه شناسایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه در مدتی که کشور سوریه درجنگ با داعش بود اکثر کارخانجات تولیدی و صنعتی آنها غیر فعال شده است، افزود: مقررشد تا برندهای این کشوررا در ایران تولید کنیم  همچنین از طریق خدمات مهندسی کارخانجات غیر فعال کشور سوریه را نیز بازسازی کنیم.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: قرار است تا هیئتی از بخش خصوصی سوریه با سفر به ایران توانمندیهای کشورمان  را رصد کند و برندهای خود را نیز در ایران معرفی کنند چراکه کشور سوریه برندها وتاجرهای خوبی دارد.

وی اضافه کرد : با این رویه کشور ما به بازسازی کارخانجات و ماشین آلات سوریه کمک می کند همچنین این کشور برای اینکه بازار خود را تا زمان بازسازی از دست ندهد می تواند برند های خود را درکارخانجات ایران تولید کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه گفت: این مشارکت باعث می شود تا سوریه بازار از دست رفته  خود را فعال کند  وبا کالاهای قاچاقی که از عربستان می آید مقابله کند تا بتواند کالاهای کشور خود را به بازار عرضه کند.

بنا مولایی با اشاره به اینکه کشورمان نیز از این طریق کالا های خود را به کشور سوریه صادر خواهد کرد گفت: دو کشوردر زمینه مشارکت برای سرمایه گذاری نیزبا یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی افزود: سازمان توسعه و تجارت در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ شهریور سال جاری نمایشگاهی در سوریه برپا  خواهد کرد و اتاق خرمشهر و البرز نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

بنا مولایی با بیان اینکه در حال حاضر با رکود اقتصادی درکشور مواجه هستیم، گفت: نیاز داریم بازارهای جدیدی داشته باشیم و قطعا دراین مهم مشارکت خواهیم کرد و دراین زمینه بانک ها، سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه همکاری لازم را در برگشت مالی داشته باشند تا رونق تولید درکشورافزایش یابد.

بنامولایی درپایان یادآور شد: معین سوریه استان خوزستان است ولی با توجه به قابلیت های صنعتی البرز استان ما نیز درطرح بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.