گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت ممکن است پردازنده‌های خود را از Intel به AMD منتقل کند تا قدرت بعدی Surface خود را با این پردازنده‌ها به دست آورد.

آیا مایکروسافت از "Intel" ناامید شده است؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، گزارش های جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت ممکن است پردازنده های خود را از Intel به AMD منتقل کند تا قدرت بعدی Surface خود را با این پردازنده ها به دست آورد، پس ظاهراً مایکروسافت از محصولات Intel به شدت ناامید شده است.

این حرکت، یک ضربه بزرگ به اینتل خواهد بود و یک برد بزرگ برای AMD رقیب اینتل. در طی پنج سال گذشته، تمام محصولات Surface مایکروسافت بر روی پردازنده‌های اینتل اجرا شده اند، اما برادس سام، معاون مایکروسافت در Petri.com، مدعی شده است که شرکت‌های داخلی مایکروسافت، رابطه این شرکت با اینتل را "ماندن در زلزله" عنوان کرده‌اند و به دنبال "تنوع بخشیدن به نسل بعدی محصولات Surface خود هستند.

طبق گفته سامس، مایکروسافت با استفاده از تراشه‌های AMD و ARM، با نمونه‌های اولیه که پیشتر ساخته شده است، آزمایش و مقایسه خواهد کرد.

نمونه اولیه لپ تاپ Surface ظاهرا با استفاده از AMD Picasso SoC 12nm (سیستم در تراشه) خواهد بود. در همین حال، یک نمونه جدید Surface Pro گفته شده است که از تراشه Qualcomm Snapdragon استفاده می کند.

به نظر می رسد مایکروسافت با Qualcomm در حال کار بر روی ساخت تراشه ARM خود، با نام Excalibur هستند که گفته می‌شود در ویندوز 10 بهتر کار می‌کند، به نظر وضعیت مشابهی با اپل بوده که گفته می شود اینتل به خاطر پردازنده های مبتنی بر ARM کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: iPad یا MacBook Pro بعدی اپل ممکن است با صفحه نمایش OLED عرضه شود

البته تمام این گفته‌ها فعلاً در حد شایعه هستند، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت روابط خود را با AMD و Qualcomm برقرار کرده که قبلاً تراشه‌های کنسول Xbox Scarlett را هم معرفی کرده است، این دومین کار مایکروسافت در ویندوز بر روی دستگاه های Snapdragon است، بنابراین غیرقابل تصور نیست که این شرکت به دنبال کار با آنها در Surface های جدید خود باشد.

پایان کار با اینتل!

این واقعیت که مایکروسافت ظاهرا به دنبال سازندگان پردازنده دیگری پس از افت محصولات اینتل باشد، عجیب نیست اما ممکن است تمام این‌ها یک رشته شایعات بد درباره اینتل باشد، به گفته سامس دلیل قطع ارتباط مایکروسافت و اینتل به علت ناامیدی در عرضه و افت کیفیت محصولات اینتل است.

همانطور که سامس می گوید: با Skylake، مایکروسافت با مشکلاتی برای ویندوز و تراشه های سوزانده شده که منجر به از دست رفتن سخت افزار می شود، به حد زیادی به نام و کیفیت بالا مایکروسافت که شهرت جهانی داشت ضربه مهلکی خورده است و آنها نیز به نقص امنیتی بالا شامل نقص Spectre دچار بودند. (Skylake نام پردازنده‌های نسل ششم اینتل است)

به گفته سامس، مایکروسافت به طور کامل اینتل را از دستگاه های خود حذف نخواهد کرد، قدرت برند اینتل همچنان به اندازه کافی قوی است و به نظر می‌رسد که Surface Pro 7 و همچنین نسخه‌های جدید Surface Book از تراشه های این شرکت استفاده خواهند کرد.

AMD در برابر اینتل؛ به نظر شما پردازنده کدام شرکت بهتراست؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.