مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۸۷۷ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا در بسیج ملی غربالگری فشار خون بالا شناسایی شدند.

شناسایی ۱۸ هزار بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا
به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد جعفر صادقی، با بیان اینکه افراد بالای سی سال و بیماران کلیوی و مادران باردار مخاطبان غربالگری فشار خون بالا هستند، اظهار کرد: تاکنون ۶۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر در غربالگری فشار خون بالا شرکت کردند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۱ هزار و ۶۳۵ بیمار فشار خون بالای قبلی بودند، بیان کرد: در این غربالگری ۳۹ و نیم درصد آقایان و ۶۰ و ۴ دهم درصد خانم ها شرکت کردند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از آمار تعداد غربال شدگان فشار خون ۶ هزار و ۴۳۳ بیمار سکته قلبی و سه هزار و ۱۴۷ نفر سکته مغزی بودند.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۳۸ نفر نارسایی کلیه داشتند، بیان کرد: ۳۳ هزار و ۴۷۷ نفر مادر باردار در این غربالگری شرکت کردند که از این میان ۱۳۸ مادر باردار فشار خون بالا شناسایی شدند که باتوجه به عوارض فشار خون بالا برای مادر و نوزاد این غربالگری اهمیت دو چندانی دارد.            
صادقی بیان کرد: بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می گویند که اثرات زیانباری بر سلامت فرد قلب، کلیه، مغز، سکته های قلبی و عروقی وارد می کند.
وی خاطر نشان کرد: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری می شود.
صادقی هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا عنوان کرد و یاد آور شد: مردم باید به فشارخون بالا به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.