همایشی نقش اصناف در توسعه و اقتصاد بلند مدت کشور با حضورمسئولان استانی و رئیس اتاق اصناف ایران در مشهد برگزار شد.

برگزاری همایش نقش تأثیر گذار اصناف در توسعه و اقتصاد کشور در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در این همایش گفت: در این شرایط دشوار اصناف به خوبی وظیفه خود را در تولید و توزیع کالا ایفا کردندواز فعالیت همه اصناف کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا قدردانی کرد.

وی گفت: اصناف با سازماندهی در شهرک‌های صنفی و با پایداری اشتغال بیش از این می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند و ما می‌توانیم با آموزش اصناف تولیدات آن‌ها را صادرات محور کنیم.
 رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از سه میلیون واحد صنفی کشور حدود ۵۰ درصد آن‌ها توزیعی است که بیش از نیاز کشور است و باید ساماندهی شود.
محمود بنا نژادرئیس اتاق اصناف مشهد گفت: هم اکنون در کشور بیش از سه میلیون واحد صنفی فعال است که از این تعداد ۲۲۰ هزار واحد در استان خراسان رضوی و ۱۲۰ هزار واحد در مشهد مقدس فعال هستند.

وی افزود: از کل واحدهای صنفی حدود ۴۵ درصد توزیع کننده، ۱۸ درصد خدمات فنی و خدمات پس از فروش، ۲۲ درصد تولیدی و ۱۶ در بخش هتل داری و خدمات گردشگری فعالیت دارند و ۱۷/۵ درصد تولید ناخالص ملی زیر مجموعه اصناف است که نقش تأثیر گذاری در توسعه استان خراسان رضوی و کشور دارند.

راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت استان خراسان رضوی گفت:  اصناف و اتحادیه‌ها برنامه ریزی جدی و کارشناسی  برای تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: شدت بازرسی قبل از تأمین کالای مورد نیاز جامعه نتیجه‌ای جز گرانی و کمیاب شدن کالا ندارد  به همین سبب ابتدا کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین کنند بعد به بازرسی توجه داشته باشند.

در این همایش طی مراسمی تفاهمنامه ایجاد شهرک صنفی در شهر مشهد، با هدف سازماندهی اصناف، افزایش صادرات و کاهش هزینه‌ها بین سازمان صنعت، استانداری خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد به امضا رسید و در پایان از صنوف برجسته استان خراسان رضوی نیز تجلیل شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.