همدان- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: اندازه‌گیری فشار خون گروه هدف اسدآباد به ۶۰ درصد رسید.

اندازه‌گیری فشار خون ۶۰ درصد گروه هدف در اسدآباد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ، دکتر محمدجواد نظری‌پویا با اشاره به اینکه اندازه‌گیری فشار خون گروه هدف اسدآباد به ۶۰ درصد رسید اظهار کرد: خوشبختانه مردم اسدآباد استقبال خوبی از غربالگری فشار خون داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر از جامعه هدف اسدآباد در طرح ملی اندازه‌گیری فشار خون شرکت کرده‌اند گفت:‌ طرح ملی اندازه‌گیری فشار خون تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد که امیدوارم تا پایان وقت تعیین شده غربالگری تمام گروه هدف انجام شود تا به پوشش کامل برسیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تاکید کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال، کسانی که سابقه بیماری کلیوی دارند و نیز زنان باردار به واحدهای بهداشتی ـ درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا، جلوی بسیاری از بیماری‌های مرتبط با آن مانند سکته مغزی و بیماری‌های قلبی ـ عروقی گرفته می‌شود که نقش مهمی در سلامت مردم خواهد داشت.

دکتر نظری‌پویا خاطرنشان کرد:‌ فشار خون بالا خود به تنهایی عامل خطرساز برای بیماری‌های غیرواگیر است که از مهمترین آنها را می‌توان سکته مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.