با مساعدت شهرداری و شورای شهر مشهد، ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد اختصاص یافته است

تخصیص ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پروژه ساخت باغ موزه به دلیل نبود اعتبار، سال گذشته تعطیل بود که با تخصیص این بودجه، عملیات اجرایی آغاز و نیمی از مرحله نخست آن تا سال۱۳۹۹ تکمیل خواهد شد.

سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده اظهار کرد: مرحله نخست این طرح ۱۲هزار مترمربع زیربنا دارد که سه هزار مترمربع آن شامل پژوهشکده و مرکز اسناد دفاع مقدس و سه هزار مترمربع دیگر مربوط به جبهه مقاومت است که تلاش می‌کنیم به طور کامل تا سال آینده تکمیل شود.

وی افزود:همچنین شش هزار مترمربع دیگر باغ موزه دفاع مقدس مشهد مربوط به موزه اصلی است که تا پایان سال۹۹ قسمت عمده آن با بودجه تخصیص یافته به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: صبح روز جمعه مراسم استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:پیکر شهدای والا مقام سپس به حرم رضوی منتقل و پس از طواف در مراسم نماز جمعه بر پیکر آنها نماز اقامه خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهدای گمنام ساعت هشت تا ۱۰صبح روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در شهرهای تربت حیدریه، خوشاب و شهر عطاملک شهرستان جوین تشییع و همان روز به خاک سپرده می‌شوند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.