قزوین_ استاندار قزوین گفت: مهمترین معضل اجتماعی که باید با آن مبارزه کرد، مواد مخدر است و برای نجات جامعه باید تلاش کرد چراکه اعتیاد سرمایه های جامعه را از بین می برد.

مواد مخدر، مهمترین معضل اجتماعی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر پنجشنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در جهان کنونی سه تجارت پر سود با گردش مالی بالا شامل نفت، سلاح و مواد مخدر است که سود سرشاری را نصیب سوداگران می کند به همین دلیل هر نوع ریسکی را توجیه پذیر می کند.

وی افزود: سران باندها معمولاً در حاشیه امنیت هستند و دیگران آسیب می بینند اما در مجموع می توان گفت اعتیاد یک موضوع چند وجهی است.

زاهدی با اشاره به اینکه موضوع موادمخدر یک موضوع چند وجهی است، بیان کرد: این موضوع اولا سیاسی است و ریشه ورود مواد مخدر به کشور از گذشته سیاسی است که عمده مواد مخدر از طریق انگلیس وارد شرق شد و حجم گسترده ای از مردم ما را به تریاک آلوده کردند و امروز هرویین و شیشه معضل شده اما در گدشته منشا مواد دیگر و اعتیاد همین تریاک بود.

استاندار قزوین ادامه داد: منشا کار در گسترش اعتیاد سیاسی بود و امروز هر چند یک کنواسیون جهانی برای مقابله با آن تشکیل شده اما عزم جدی در این زمینه نیست چراکه اگر تمام دولت ها مصمم بودند که با موادمخدر مقابله کنند امکان ریشه کن کردن آن وجود داشت و امروز اراده برای ریشه کن کردن آن وجود ندارد زیرا تجارت آن بسیار بزرگ است.

وی مواد مخدر را تجارت سودآوری عنوان و مطرح کرد: به دلیل این سود، بسیاری افراد وارد این عرصه شده اند و مافیای بزرگی شکل گرفته و امروز هر نوع مفسده و آسیب اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد و اگر هر نوع آسیب اجتماعی را نام ببریم به اندازه مواد مخدر خطرآفرین نیست.

زاهدی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و مفاسد اقتصادی قابل برگشت است و این در حالی است که اعتیاد غیرقابل برگشت است و امروز به این نتیجه رسیدیم که تنها ۲۰درصد معتادان قابل درمان هستند و البته آسیب های بسیاری دیده است.

استاندار قزوین ادامه داد: رفتار یک معتاد ناهنجار است و تلاش می کند خود را به هنجار تبدیل کند و به توسعه آن در جامعه تلاش می کند که باید به این مورد توجه داشت.

وی تصریح کرد: مهمترین معضل اجتماعی که باید با آن مبارزه کرد، مواد مخدر است و برای نجات جامعه باید تلاش کرد چراکه اعتیاد سرمایه های جامعه را از بین می برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.