معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پنج باب نانوایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در این شهرستان پلمب شد.

پلمب ۵ باب نانوایی متخلف در سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه نوده عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط، پنج باب نانوایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در سبزوار شناسایی و پلمب شدند.

وی ادامه داد: این تعداد از نانوایی‌های خانگی واقع در حاشیه شهر بودند که با شرایط غیر بهداشتی و سوخت نامناسب اقدام به تولید و عرضه نان می‌کردند که سبب پلمب این واحدهای صنفی شد.

نوده با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید وعرضه نان، تاکید کرد: باید در پخت نان دقت لازم و نکات بهداشتی از جمله رعایت نظافت شخصی کارکنان، شرایط نگهداری آرد، فرآوری صحیح خمیر و استفاده از آرد با منشاء مشخص مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه توجه به اهمیت این مقوله همواره بحث نظارت در سلامت نان را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ به معاونت بهداشت اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.