قزوین_ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: پیشگیری یکی از مهم ترین اولویت های ما در حوزه مواد مخدر است که در این راستا، دانش آموزان، اولیا، مربیان آموزشی، جامعه کارگری و نظامی به عنوان جامعه هدف هستند.

پیشگیری، از مهم ترین اولویت های مهم در حوزه مواد مخدر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین پیش از ظهر امروز در همایش مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری یکی از مهم ترین اولویت های ما در حوزه مواد مخدر است که در این راستا، دانش آموزان، اولیا، مربیان آموزشی، جامعه کارگری و نظامی به عنوان جامعه هدف هستند.

وی با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری برنامه های فرهنگی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، نهادینه کردن "نه به مواد مخدر" است و تلاش کردیم با نشاط اجتماعی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنیم.

صفاپور ادامه داد: برنامه های مختلف فرهنگی آموزشی در استان و برنامه هایی نیز در مرکز استان با همکاری شورای شهرداری و شهرداری برگزار می شود که به صورت متوازن در حوزه درمان فرهنگی و پیشگیری فعالیت هایی را دنبال می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: برای نمونه در سال گذشته ۱۱ نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شد و این نشست‌ها همواره در سال جاری نیز ادامه دارد که در این زمینه استان قزوین جزو استان های پیشرو است.

وی گفت: اگر در حوزه پیشگیری از موادمخدر موفقیتی حاصل شده نتیجه تلاش و همکاری تمام مدیران استان است و از دستگاه های متعدد و سازمان های مردمنهاد تقدیر داریم.

صفاپور یادآور شد: برنامه های فرهنگی، پیشگیری و توانمندسازی دانش آموزان و اولیا را در اولویت های خود درنظرداریم و استان قزوین در حوزه اعتیاد جزو استان حدمتوسط است و نرخ اعتیاد این استان برابر ۲/۹۷درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین اضافه کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر راهبرد « یاری گر هم باشیم» در سطح کشور در سازمان ملل نیز با عنوان «سلامت برای عدالت و عدالت برای سلامت» عنوان شده است که این راهبردها را باید سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم و در این زمینه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.