معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در زمینه کالاهای اساسی علی رغم اینکه کالاهای بسیاری را با قیمت پایین در بازار عرضه کردیم، اما در قیمت‌گذاری موفق نبودیم و نتوانستیم کالاها را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانیم.

در قیمت‌گذاری کالاهای اساسی موفق نبودیم
به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در همایش بزرگداشت روز اصناف با نگاه ویژه به تببین نقش اصناف در اقتصاد بلند مدت و پایدار کشور در هتل ثامن مشهد اظهار کرد: اصناف قبل از انقلاب و در زمان جنگ و در شرایط کنونی که یک جنگ اقتصادی جدی است، نقش خود را ایفا کردند.  
وی افزود: امروز تامین نیاز، رفاه جامعه و اقتصاد حرف اول  کشور را می‌زند و مقام معظم رهبری نیز در مراسمات و سخنرانی‌های زیادی و در ملاقات با رئیس قوه قضاییه، به قضات نیز اعلام کردند در گام دوم انقلاب، اقتصاد یک نکته کلیدی و تعیین کننده نام‌گذاری شده است.
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر عیوب حوزه مدیریتی در حوزه اقتصاد تاکید دارند و این وظیفه ما مسئولین اقتصادی در استان و کشور است که بر این عیوب فائق آمده و در گام دوم انقلاب، بتوانیم اقتصادی پویا و مقاوم‌تر را تجربه کنیم.
رسولیان خاطرنشان کرد: همه ما از بروکراسی، محدودیت در عمل، عدم انسجام و قوانین مخل آگاهی داریم و برای حل آن به عزمی جدی نیازمندیم، در اقتصاد مقاومتی به چند نکته توجه ویژه شده؛ یکی از این موارد مردمی کردن اقتصاد است، نکته دیگر توزیع درست کالا، تولید ثروت و حمایت از تولید است، اصناف در هر یک از موارد فوق می‌توانند نقشی اساسی خود را ایفا کنند.
وی اضافه کرد: ما در خراسان وظیفه داریم که اقتصاد را مردمی کنیم. ما براساس الگوی مثلث اقتصادی، با هدف واگذاری امور به شرکت‌ها استان را به ۱۲ منطقه واگذار کرده‌ایم و ۷۵ شرکت مسئولیت این بخش‌ها را بر عهده دارند.
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر تولید است، بخش عمده اشتغال استان خراسان رضوی بر عهده اصناف است و تصور می‌کنم ۵۰۰ هزار نفر در حوزه اصناف فعالیت می‌کنند، اصناف در تولید مستقیم و ایجاد حلقه مطمئن تولید و مصرف می‌توانند نقش داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز اصناف در حوزه توزیع و کالاهای اساسی نقش مهمی را مخصوصا در خراسان رضوی ایفا کرده‌اند، ولی واقعیت این است که کانال‌های توزیع موفق عمل نمی‌کنند، در زمینه کالاهای اساسی علی رغم اینکه کالاهای بسیاری را با قیمت پایین در بازار عرضه کردیم اما در قیمت‌گذاری موفق نبودیم و نتوانستیم کالاها را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانیم و این بخش نیازمند اصلاح است.
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اصناف از دو بخش مهم تشکیل شده و علاوه بر جوانان، افراد با تجربه نیز در آن حضور دارند و فرصت مغتنمی است تا با کمک اصناف و هیات رئیسه در استان خراسان در زمینه تولید و توزیع نقش موثری داشته باشیم. امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه ایجاد شهرک اصناف که هدف ما از آن، ایجاد شهرک‌های تخصصی است، نقش موثری در توسعه اقتصادی ایفا کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.