زنجان :تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی (ع) طی مراسمی با حضور مسئولان استانی در ورودی گلشهر کاظمی زنجان به بهره برداری رسید.

گره ترافیک گلشهر باز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در آیین بهره برداری ازپل  امام حسن مجتبی گفت: افتتاح به موقع پل  امام حسن مجتبی (ع) سرمایه اجتماعی را تقویت کرد.

 آیت الله خاتمی خطاب به مدیران شهری تاکید کرد: شمابا افتتاح پل امام حسن مجتبی تنها بحث روان شدن ترافیک را حل نکردید، بلکه سرمایه اجتماعی را تقویت کردید.

 وی  توسعه و رونق  شهری را در گرو اعتماد مردم به مسئولین دانست و افزود: آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد مردم خطرات جبران ناپذیری دارد که به مراتب از خطرات سیل و زلزله بیشتر است.

وی با اشاره به  اینکه مردم از پل سید الشهدا خاطره خوبی نداشتند و این طرح  یک طرح فانتزی بود که به درد پاریس می خورد اضافه کرد: با بهره برداری از پل سید الشهدا کام تلخ مردم بعد از ۱۲سال انتظار برای افتتاح شیرین نشد.  

مهدی جمالی نژاد معان عمران و توسعه امور شهری و روستایی  وزیر کشورنیز در این آیین  با اشاره به اینکه چالشهای وآسیبهای شهری سه دسته اند گفت: آسیبهای فیزیکی و کالبدی بافتهای فرسوده و سیما و منظر شهری از جمله آسیبهای موجود شهری است.

جمالی نژاد تاکید کرد: اگر با یک نگاه یک سویه فقط یک محور را ببینیم مشکلات شهرمرتفع نمی شود چرا که لزوم شهرهای دانایی محور نگاه همه جانبه است.

وی خاطر نشان ساخت: لزوم  و توسعه پایدار و پیشرفت که رهبری در گام دوم به آن اشاره داشتند، نگاه عمیق و جدید است که در سایه توجه به حکیمان محقق می شود و نگاه عمرانی  صرف توسعه را بدنبال نخواهد داشت.

وعده شهرداری محقق شد

مسیح اله معصومی شهردار زنجان نیز گفت:پل امام حسن مجتبی (ع) طبق وعده یک ساله محقق شد. بیش از یک سال و نیم از مدیریت جدید شهرداری زنجان  می گذرد و همه تلاش ما بر این بود که تحول عظیم  و افق های روشنی را در شهر ترسیم کنیم.

وی ادامه داد مدیریت جدید شهری تلاش می کند تا پروژه های نیمه تمام  را کامل کرده  و درصدد ترسیم افق های روشن از آبادانی و عمران شهری است .

وی با اشاره به  اینکه بروز کردن حقوق و پرداخت بدهی ، افزایش بودجه شهرداری از ۲۰۰به ۴۰۰میلیارد تومان ،نوسازی اتوبوسهای شهری ،اصلاح هندسی ،تکمیل دومین پارک بانوان و راه اندازی بهشت زهرا ، تفکیک زباله از مبدا و و در نهایت بهرداری  ازپل امام حسن مجتبی  با مدیریت استاندار و همراهی اعضای شورا محقق شده است اذعان داشت:  خوشبختانه توجه به سیما و منظر محیطی  بدنه سازی و نصب المان ها و تابلوهای  به طور دقیق در پل اجرا شده است.

وی اظهارداشت: با بهره برداری از پل امام حسن مجتبی(ع) شاهد کاهش ۹۲ درصدی ترافیک سنگین گلشهر هستیم.

 اعتماد از دست رفته برگشت

اسماعیل  دویران رییس شورای  اسلامی شهر زنجان نیز با تاکید بر اینکه در شورای پنجم اولویت بر اتمام پروژه های نیمه تمام بود گفت: در حال حاضر اکثر پروژه های نیمه تمام تعیین تکلیف شده است.

 دویران با اشاره به اینکه اجرای به موقع پل امام حسن مجتبی(ع) اعتماد از دست رفته را به شورا و شهرداری بر گرداند اذعان داشت:ورود افکار و سیاستهای حزبی یکی ازمعضل های مدیریت هاست  و خوشبختانه ما بازوی اجرایی قوی نیاز داشتیم که شهردارو مدیریت قوی این مهم را محقق ساخت.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.