زنجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت : طرح بسیج ملی کنترل فشارخون یک پویش ملی با محوریت وزارت بهداشت است

 غربالگری بیش از ۸۶ درصد از جامعه هدف استان زنجان

به گزارش خیرنگار قدس آنلاین: پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری پنج شنبه با اشاره به اینکه  بیش از ۸۶ درصد از جامعه هدف جمعیت استان زنجان در طرح ملی بسیج ملی کنترل فشارخون غربالگری شدند گفت: تحقق این مهم با همکاری بین بخشی انجام گرفته است.

وی  با اشاره به اجرای طرح «بسیج ملی کنترل فشارخون» افزود: فشارخون از بیماری‌های پیشرونده است و از مهم‌ترین مشکلات سلامت مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری فشارخون در سطح جامعه جهانی رو به افزایش است و پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی این بیماری برای ۲۰۲۵ هم شده است، اظهارداشت: فشارخون ارتباط نزدیکی با بروز بیماری‌های دیگر ازجمله سکته‌ها دارد، ضمن اینکه این بیماری فقط منجر به مرگ نمی‌شود و عوارض‌هایی را بر جای می‌گذارد که یکی از آن‌ها ناتوان شدن مبتلایان است که صدمات اقتصادی و اجتماعی خود را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مصرف نمک، چربی و در کل سبک زندگی بیماران مبتلا به پرفشاری خون را مهم برشمرد و افزود: اگر این بیماری با بیماری‌های دیگر ازجمله دیابت همراه شود، به شدت کارایی را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در دو مرحله اجرا می‌شود، ابراز داشت: بخش اطلاع‌رسانی و اجرای طرح به ترتیب در اسفندماه سال‌گذشته و اواخر اردیبهشت سال‌جاری عملیاتی شد که هدف از آن اطلاع‌رسانی به مردم در مورد لزوم توجه و کنترل این امر بود.

این مسئول  اظهارداشت: غربالگری فشارخون از ۱۷ خردادماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.