یک وزیر اماراتی تایید کرد که پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا از خاک امارات برخاسته بود.

پهپاد آمریکایی از خاک ما برخاسته بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده اعتراف کرد، هواپیمای جاسوسی آمریکا که ایران هفته گذشته آن را سرنگون کرد از خاک امارات برخاسته بود.

قرقاش در گفت‌وگو با  روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا گفت: «هواپیمای آمریکایی که توسط ایران سرنگون شد از خاک ما بلند شده بود»؛ وی توضیح داد: آمریکا پایگاه‌هایی نظامی در کویت، قطر، امارات و بحرین دارد.

وزیر اماراتی با بیان اینکه چنین مأموریت هایی متوقف نمی‌شود، ادعا کرد: این پهپاد آمریکایی زمانی که بر فراز آب‌های بین المللی تنگه هرمز بود سرنگون شد و احتمال ندارد که حریم هوایی ایران را نقض کرده باشد.

پیشتر منابع منطقه‌ای تأیید کردند، پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا که روز پنجشنبه توسط یگان پدافند موشکی سپاه پاسداران بر فراز تنگه هرمز سرنگون شد از پایگاه هوایی الظفره، یک فرودگاه نظامی در منطقه «مصفح» در حومه «ابوظبی» پایتخت امارات عربی متحده  به پرواز در آمده بود.

ایران هم با احضار کاردار سفارت امارات در تهران مخالفت خود را نسبت به ارائه تسهیلات از سوی امارات به نیروهای خارجی و فراهم کردن زمینه تعرض به حریم ایران به نماینده این کشور ابلاغ کرد.

در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا و اعلام مختصات محل انهدام آن، در برخی محافل رسانه‌ای و بین‌المللی به ویژه منابع آمریکایی درباره اینکه این پهپاد در مرز آبی ایران ساقط شده یا خیر، سوال‌ها و ابهام‌هایی مطرح شد؛ اما داده‌های دریافتی و محاسبات انجام شده توسط متخصصان سازمان نقشه برداری کشور ثابت کرد، پهپاد آمریکایی در ۸ مایلی خط ساحلی جمهوری اسلامی ایران در سواحل هرمزگان حدفاصل «کرتان» و «کوه مبارک» منهدم شده است.

قرقاش در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با روزنامه ایتالیایی، همچنین به حمایت کشورش از نیروهای ژنرال حفتر در حمله به پایتخت لیبی اعتراف کرد و آن را در راستای کمک به مبارزه با تروریسم در لیبی و مقابله با گروه های تندرو مورد حمایت ترکیه خواند.

یکی از فرماندهان اتاق عملیات نیروهای خلیفه حفتر در شهر غریان لیبی در جنوب طرابلس هم چند روز پیش از حضور افسران فرانسوی و اماراتی در این اتاق عملیات پرده برداشت.
علی محمد الشیخی در این باره گفت تعدادی از نظامیان فرانسوی و اماراتی با هدف مدیریت عملیات نظامی علیه طرابلس در اتاق عملیات غریان حضور یافتند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از روز چهارشنبه با سفر به رم با وزیر خارجه و تنی چند از مقامات ایتالیا دیدار کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    0 0
    خاک عالم برسر دولت امارات.