«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا از او خواست که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دخالت نکند.

 لطفاً در انتخابات آمریکا دخالت نکنید
قدس آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری پیش از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت:که در دیدار با پوتین از او می‌خواهم که کشورش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دخالت نکند، خبرنگاری از ترامپ پرسید آیا واقعاً همین جمله را به او خواهی گفت ترامپ گفت البته که به او می گویم بعد رویش را به سمت پوتین برگرداند و گفت:«لطفاً در انتخابات آمریکا دخالت نکنید» پوتین نیز در جواب، لبخندی زد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: «ما روابط بسیار بسیار خوبی داریم ما اوقات بسیار خوبی را باهم خواهیم داشت چیزهای بسیار خوبی از این دیدار به‌دست می‌آید».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست مسائل مختلفی را با ترامپ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

او گفت که دیدار چهره به چهره اش با رئیس جمهوری آمریکا فرصت خوبی برای ادامه گفت و گوهای دیدار سال گذشته هلسینکی میان رهبران دو کشور خواهد بود وی افزود ما از نشست هلسینکی تا کنون یکدیگر را ندیده‌ایم اگرچه تیم‌های ما در مورد مسائل مختلف با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

در عین حال گفته می‌شود که دیدار رهبران دو کشور ۱.۵ ساعت طول کشیده است به اساس بیانیه کاخ سفید، دو رئیس جمهوری در مورد مسائل مربوط به ایران، سوریه، ونزوئلا و اوکراین بحث و گفت و گو کرده‌اند.

هر دو رئیس جمهور گفته‌اند که بهبود روابط دوجانبه نه تنها برای روسیه و ایالات متحده، بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز مفید خواهد بود علاوه بر این، سران دو دولت موافقت کرده‌اند که مذاکرات در مورد کنترل تسلیحات هسته‌ای را ادامه دهند ترامپ به پوتین گفته است که چین نیز باید به این مذاکرات بپیوندد.

پوتین روز گذشته و پیش از ترک روسیه گفته بود که در دیدار با ترامپ طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله تنش‌های آمریکا و ایران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.