هوشنگ مرادی کرمانی گفت: موفق شدن بسیار ساده است؛ اما موفق ماندن بسیار بسیار سخت است.

موفق شدن ساده؛ اما موفق ماندن بسیار سخت است

به گزارش قدس آنلاین، این نویسنده معاصر ایرانی که در «سومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه» در حوزه ادبیات در تالار شهر مشهد سخن می‌گفت، در پاسخ به این‌که چرا از نوشتن خداحافظی کرده، اظهار کرد: زمانه ما، زمانه بسیار بدی برای زبان و ادبیات، سینما، موسیقی و...شده و جوان‌ها به محض مطرح شدن، دوامی ندارند؛ به عنوان مثال ما شاعران بسیاری داریم و کسانی هستند که با یک کتاب موقعیتشان تمام می‌شود و خودشان در پیش چشم خودشان می‌میرند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم تا زمانی که مخاطب دارم، بنویسم و سعی کردم که کارم هیچ وقت افت نکند؛ آخرین کتابم در نمایشگاه کتاب امسال با 2000 نسخه تمام شد. در این دوره و این زمانه که همه چیز کم‌عمق و کم‌دوام می‌شود، مواظب باشید؛ چون موفق شدن بسیار ساده است، اما موفق ماندن بسیار بسیار سخت است.

مرادی کرمانی عنوان کرد: وقتی عاشق باشید، همه راه‌ها برایتان راحت می‌شود و راحت می‌توانید به همه چیزها برسید.

این نویسنده و داستان‌نویس افزود: انسان شریف با هر تفکر و ایدئولوژی و دینی، شریف است و امیدوارم همه انسان‌های شریفی را که در دنیا کار می‌کنند و مهربان و دوست‌داشتنی هستند را بدون تعصب، دوست داشته باشیم و یاد بگیریم. آنکه اکنون صدای مرا به شما می‌رساند و اینجا را درست کرده، دینش مانند دین ما نبوده است؛ ما یکی از بهترین دین‌های جهان را داریم‌؛ اما عقیده‌ای داریم که کوتاه‌ترین پیام جهان است و آن به یاد «شهریاری»، پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک است که تمام تفکر جهان و تمام دانشمندان، حکیمان یونان، حکیمان مصر، حکیمان چین و از گذشته‌های دور هر چه گفته شده در این سه واژه خلاصه شده است.

وی اضافه کرد: ما دارای چنین انسان‌هایی در کشور بودیم و این چنین بودیم؛ پس چرا تنگ‌نظر می‌شویم و چرا انسان‌ها را از یک‌دیگر جدا می‌کنیم؟ ما همه انسان‌های خوب دنیا را دوست داریم و امیدواریم آن‌ها هم ما را دوست داشته باشند. ما اکنون نیاز داریم که مردم دنیا ما را دوست داشته باشند.

مرادی کرمانی بیان کرد: من در مشهد بیگانه نیستم؛ زیاد به مشهد آمدم؛ البته بیشتر هم  به دعوت دانشگاه فردوسی و آقای دکتر یاحقی عزیز. چند روز پیش رونمایی فرهنگ زبان و ادبیات فارسی در فرهنگستان بود و در جلسات فرهنگستان و در شورای عالی فرهنگستان سه مشهدی فوق‌العاده باسواد و ماندگار مانند دکتر مهدی محقق، دکتر علی رواقی و محمدجعفر یاحقی حضور دارند و فکر می‌کنم بعد از تبریز مشهد بیشترین حضور را در فرهنگستان زبان و ادب فارسی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.