نماینده خواف و رشتخوار با انتقاد از وزارت راه و شهر سازی گفت :چرا علیرغم دادن ۲۵۰ میلیارد تومان برای چهار بانده شدن محور رشتخوار- خواف به تربت حیدریه از سوی سازمان ایمدور، هنوز وزارت راه قدمی برای چهار بانده شدن این محور برنداشته است.

بلاتکلیفی احداث چهار بانده شدن محور تربت حیدریه به رشتخوار و خواف

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود نگهبان در سفر وزیر راه به شهرستان رشتخوار و خواف گفت:وجود سنگ معدن سنگان در شهرستان خواف و تردد  هزاران وسیله حمل و نقل جاده ای و ریلی که به دلیل عدم تامین زیر ساخت هاو کم عرض و دو طرفه بودن جاده که می طلبد سریعتر چهار بانده شود.
وی گفت :محور رشتخوار خواف به تربت حیدریه دارای بودجه مستقل از بودجه ۹۸ است که باید با توجه وزارات راه هر چه سریعتر پیمانکار این محور تعیین و کار آغاز شود.
وی گفت:ظرفیت ریلی این محور محدود است که بیشترین ظرفیت بار سنگ معدن از طریق جاده انجام می شود که باعث ترافیک سنگین این محور و افزایش تصادفات شده است.
نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شوای اسلامی  گفت:وضعیت محورقاین به سنگان خواف  به دلیل عبور خودرو های ترانزیت دو غارون  و سنگ معدن همین طور است که چها ربانده شود.
نگهبان بر چهار بانده شدن محور رشتخوار خواف سنگان به تربت حدیدریه، چهاربانده شدن محور سه راهی نشتیفان تا مرز خراسان جنوبی و قاین، آسفالت جاده جنگل، قاسم اباد، راه های روستایی رشتخوار و خواف و جاده کلاته ها، جذب نیرو های بومی راه آهن، افزایش حرکت مسافربری قطاری در محور خواف رشتخوار تهران، احداث فرودگاه در خواف، باز سازی بافت فرسوده رشتخوار و خواف، احداث مسکن در دو شهرستان برای رفع مشکلات مردم، از وزیر راه خواستار شد. رشتخوار و خواف دارای ۱۵۰ کیلومتر جاده ترانزیت دارد که سنگ معدن سنگان را به اصفهان و بندر عباس توسط ریل و جاده حمل و نقل می کنند که ترافیک زیاد هر چند روز یک با به دلیل کم عرضی و دو طرفه بودن جاده تصادفات خونینی به بار می اورد وچهار بانده شدن جان مردم را می خردو مردم و گردشگران به راحتی از این محور که روزانه ۱۶ هزار خودروسبک و سنگین از این محور گذر می کند خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.