رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان گفت: در نشست هم اندیشی توسعه گردشگری شهرستانهای بجستان، گناباد از خراسان رضوی و فردوس و سرایان از استان خراسان جنوبی تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری امضا شد.

امضای تفاهم نامه گردشگری بین ۲ شهر خراسان جنوبی و ۲ شهرخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  امان الله نوروزی با اشاره به برگزاری این نشست و امضای تفاهم نامه در بجستان اظهار کرد: شهرستانهای فردوس و سرایان در شمال خراسان جنوبی و گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی به دلیل همجواری از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و گردشگری بسیار برخوردارند.
وی افزود: در این نشست که با حضور معاونان فرمانداران و رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس، سرایان، گناباد و بجستان برگزار گردید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی برای توسعه گردشگری این مناطق تاکید شد.
وی امضای  تفاهمنامه توسعه گردشگری بین شهرستان‌های یاد شده را از جمله بخش‌های این نشست یک عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه بجستان دارای ایستگاه راه آهن است و خط آهن گناباد به بجستان هم در دست احداث است، در این نشست استفاده از امکانات زیرساختی برای راه اندازی قطار گردشگری بین این شهرستان‌ها مورد تاکید قرار گرفت.
نوروزی هدف از این تفاهم نامه را علاوه بر رونق گردشگری داخلی، توسعه تبادلات فرهنگی و اجتماعی بین شهرستان های همجوار اعلام کرد و گفت: این گونه نشست ها به صورت دوره‌ای در این شهرستان‌ها برگزار می شود.
شهرستان بجستان به عنوان نقطه ورودی هفت استان کشور به استان خراسان رضوی سالانه پذیرای تعداد بسیاری مسافر و گردشگر و زائران امام رضا (ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.