مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 90 درصد جمعیت روستایی این استان از راه آسفالت برخوردار هستند.

90 درصد جمعیت روستایی در خراسان رضوی از راه آسفالت برخوردار هستند

ابراهیم نصری در حاشیه سفر به تایباد، اظهار کرد: این استان از حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل 3300 کیلومتر راه اصلی و آزادراه، 3500 کیلومتر راه فرعی، هفت هزار کیلومتر آسفالت روستایی و هفت هزار و 400 کیلومتر راه خاکی روستایی برخوردار است.


وی با اشاره به نیاز سالانه 100 هزار تن قیر برای نگهداری راه‌های استان، افزود: سال گذشته ۲۰ هزار تن قیر رایگان جهت آسفالت، بهسازی و روکش به راه‌های این استان تعلق گرفت و با این توصیف رویکرد این سازمان پرهیز از روش‌های چند لایه آسفالت در راستای کم کردن هزینه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی مطرح کرد: تاکنون 147 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده و 60 نقطه آن در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفته و از این تعداد حدود 21 منطقه رفع حادثه گردیده و 20 نقطه هم امسال در دستور کار قرار گرفته است.

او به افزایش چهار برابری قیمت تجهیزات راهداری اشاره کرد و افزود: با این رشد قیمت هزینه‌های ایمن‌سازی راه‌ها شامل نصب حفاظ، خط‌کشی، نصب علائم هشدار دهنده و سایر تجهیزات راهداری با نیازها همخوانی ندارد.

نصری ادامه داد: یکی از رویکردهای این سازمان با وجود تحریم‌های اقتصادی که به نظام وارد شده  استفاده از روش‌های زود بازده و کم هزینه است که بتواند در یک بازه زمانی دو الی سه ساله آن را انجام دهد و از روش‌های ماندگار نسبت به اعتبارات استفاده کند.

وی با توجه به اهمیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: اولین دستگاهی که در حوادث و بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و... در کنار سایر نیروهای امدادی حاضر می‌شود ناوگان راهداری است اما در حال حاضر حدود 20 سال است که خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این حوزه نوسازی نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای رفع این مشکل باید وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، مدیریت بحران، صنعت، معدن و تجارت کمک کنند تا از حدود سه هزار دستگاه فرسوده که وجود دارد، حداقل سالانه یک‌هزار دستگاه آن را بازسازی کنیم.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از 40 میلیون زائر به خراسان‌ رضوی سفر می‌کنند و مهم‌ترین تمهیداتی که در حوزه راه‌های استان پیش‌بینی شده ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن است. در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی بهینه مردم را به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق داد.

نصری در پایان بیان کرد: از سال گذشته ایمن‌سازی راه‌ها شامل روشنایی، رفع نقاط حادثه‌خیز، روکش آسفالت و... با جدیت بیشتر در حال انجام است تا وسایل نقلیه که وارد جاده می‌شوند با چالش روبه‌رو نگردند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.