کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای روزانه در مناطق مختلف این استان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هشت تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

میانگین دما در خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین ؛ زهرا آهنگر زاده روز شنبه افزود: طی این مدت کمینه دما در استان خراسان رضوی سه تا چهار درجه کاهش دارد به طوری که برای امشب کمینه دمای هوای مشهد ۲۱ درجه سلسیوس پیش بینی شده که روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ۱۷ درجه کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی طی دو روز آینده و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به بالاترین حد خود می‌رسد و از روز سه شنبه شاهد کاهش قابل توجه دما در استان خواهیم بود.

وی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۳۶ درجه سلسیوس پیش بینی شده که برای روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به ۳۹ و ۴۰ درجه خواهد رسید و در مناطق گرمسیر استان طی این دو روز دمای روزانه تا ۴۵ درجه افزایش خواهد یافت.

آهنگرزاده افزود: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری علاوه بر کاهش دما، افزایش ابر و بارشهای پراکنده در نیمه شمالی خراسان رضوی و همچنین افزایش شدت وزش باد در مناطق مختلف استان به ویژه نوار شرقی آن پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: شب گذشته باران در پنج شهرستان استان شامل مشهد، قوچان، درگز، کلات و چناران بارید که بیشترین میزان بارندگی طی این مدت در مشهد به میزان ۱۶ میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: قوچان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای ۳۹ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان مشهد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.