رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس می‌گوید در صورتی که لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان با فوریت طرح شود، مجلس هم مصوب خواهد کرد تا از نیمه دوم ۹۸ اجرایی شود.

اعتبار  رتبه‌بندی معلمان ۱۰۰درصد پرداخت می‌شود

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر پرداخت ۱۰۰درصدی اعتبار لازم برای نظامرتبه‌بندی معلمان گفت: مصوبات مجلس در بودجه سنواتی همچون اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای نظام رتبه‌بندی معلمان در صورتی قابل تخصیص است که تمام درآمدهای دولت در طول یک سال محقق شود.

به گزارش قدس آنلاین نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر درآمدهای دولت محقق نشود، از تخصیص‌ها کم می‌کند و ممکن است آن را به ۴۰ یا ۵۰ ، ۶۰ درصد تقلیل دهد؛ به همین دلیل احتمال داشت اعتبار ۲ هزار میلیاردی نظام رتبه‌بندی معلمان نیز کمتر پرداخت شود اما با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تخصیص این ردیف ۱۰۰ درصد خواهد بود و حتما این ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

همکاری دولت و مجلس برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۸

وی همچنین به جلسه خود با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آقای نوبخت علاقه‌مند بود مجلس همکاری و پیگیری کند تا دولت بتواند نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند که این مطلب نشان داد دولت آمادگی برای اجرای این نظام را دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: البته رتبه‌بندی معلمان باید به صورت لایحه فرستاده شود تا در صحن مجلس مصوب شود.

حاجی بابایی افزود: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دولت بررسی شده، لازم است در هیئت دولت هم به اتمام برسد و با فوریت به مجلس بدهند تا تصویب شود و بتوانند آن را از نیمه دوم ۹۸ اجرایی کنند.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی کفاف رتبه‌بندی معلمان را نمی‌دهد نظام رتبه‌بندی هم در یک سال قابل اجرا نیست؛ هدف این نظام، سوق دادن معلمان به سمت شرایط مشابه اعضای هیئت علمی دانشگاه است لذا باید پرونده‌های آنها بررسی و شرایط آماده شود واین امر یک ماهه و دو ماهه اتفاق نمی‌افتد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلیمه ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    از این قولها زیاد شنیدیم