۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 661564

وزیر امور خارجه آمریکا در اقدامی توهین‌آمیز، اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ایران در واکنش به تحریم‌های آمریکا را «بچه‌گانه و نابالغ» توصیف کرد.

توهین  پامپئو به رئیس‌جمهور ایران

قدس آنلاین:   «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیداری محرمانه به افغانستان در روز سه‌شنبه گذشته یک بار دیگر به انتقاد از ایران بابت آن چه که «نفوذ بی‌ثبات کننده» این کشور در منطقه و سراسر جهان خوانده، پرداخت.

اما همینکه از او خواسته شد تا نمونه‌های مشخصی از این به‌اصطلاح نقش ایران در تضعیف صلح در افغانستان نام ببرد، گفت: «نمی‌توانم بیشتر از این در این رابطه صحبت کنم».

به گزارش قدس آنلاین: با این وجود،  وزیر خارجه آمریکا از اتهام‌زنی علیه تهران عقب‌نشینی نکرد و مدعی شد: «ایران برای بیش از ۴۰ سال، در فعالیت‌های تروریستی در سراسر جهان مشارکت داشته است. آنها (ایرانی‌ها) همچنان بزرگترین نیروی بی‌ثبات کننده در سراسر جهان هستند».

 در شرایطی که ایران در تمام سال‌های گذشته تلاش کرده تا هر آنچه در توان دارد برای بازگرداندن صلح و ثبات در کشورهای منطقه و همسایه خود صورت دهد،  پامپئو در توصیه‌ای گفته که «ایران باید از صلح و ثبات در کشوری که با آن بیش از ۵۰۰ مایل مرز مشترک دارد، استقبال کند».

وی در ادامه با اشاره به فرایند برقراری صلح در افغانستان گفت: «این به نفع ایران نیست که روند صلح را تضعیف کند. من امیدوارم که این مسئله خیلی زود روشن شود که پیشبرد روند صلح [در افغانستان] به نفع تمام بازیگران منطقه‌ای است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.