خراسان شمالی- آیین وداع با ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس شنبه شب با حضور گسترده مردم بجنورد به ویژه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در مسجد انقلاب این شهر برگزار شد.

آیین وداع شهدای گمنام در بجنورد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این آیین که در شام شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، مردم شهیدپرور بجنورد گرداگرد پیکر مطهر شهدا جمع شده و اجساد آنان را با گلاب اشک شسست و شو دادند.

مردم این استان با حضور در مسجد انقلاب پیکر ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را چون نگینی در میان گرفته و همنوا با مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه خوانی و سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رئیس موسسه روایت سیره شهدا در این آیین با بیان اینکه هم اکنون برخی از مردم حسرت ثروت، مقام، قدرت و شهرت را می خورند گفت: باید تنها حسرت مقام شهدا را بخوریم چرا که در آموزه های دینی بسیار به این امر تاکید شده است، چون آنان قیامتی و قرآنی هستند.

وی افزود: شهدا نشان شفاعت، کرامت، یاری خدا و رسول خدا و اهل بیت (ع) را بر سینه دارند و هر کس مقام شهدا را بفهمد حسرت مقامش را خواهد خورد.

ماندگاری با بیان اینکه شهدا ولایت فقیه را فهمیده و درک کردند اظهار داشت: در طول دوره هشت ساله جنگ تحمیلی، شهدا تنها در مسیر ولایت فقیه حرکت کردند که این مهم نیز رمز ماندگاری آنان شد.

وی افزود: شهدا هیچگاه تنها شعار ندادند بلکه عمل کردند که به درجه رفیع شهادت نیز رسیدند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: شهدا هر کاری که در زمان خود کردند از ولایت فقیه اجازه گرفتند و اگر اکنون نیز کارها با اجازه ولایت فقیه باشد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

ماندگاری افزود: مشکلاتی که هم اکنون در جامعه ایجاد شده است تنها به این دلیل است که برخی از مسئولان اقدامات و کارهایی که انجام می دهند هیچ اجازه ای از ولایت فقیه نگرفته اند.

وی گفت: آیا برخی از مسئولان برای زندگی اشرافی خود از ولایت فقیه اجازه گرفته اند، متاسفانه برخی هم اکنون از مسئولیت استفاده درستی نمی کنند.

پیکر پاک این ۱۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، امروز از دروازه شرقی استان، از مشهد مقدس، وارد خراسان شمالی شد که پس از استقبال و تشییع در شهرهای فاروج و شیروان، به بجنورد مرکز استان خراسان شماالی انتقال یافت.

پیکر پاک این شهدا فردا در دانشگاه بجنورد، بوستان شهر شوقان جاجرم، بوستان دوبرار در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، دهکده مقاومت بسیج شهرستان بجنورد و بوستان شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج دفن می‌شود.

این کبوتران سبکبال اخیراً به همراه ۱۵۰ شهید دیگر توسط گروه های تفحص در مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند.

تاکنون ۶۲ شهید گمنام در ۳۰ نقطه استان خراسان شمالی به خاک سپرده شده‌اند که با احتساب این ۱۰ شهید، شمار پیکرهای شهیدان گمنام مدفون در این استان به ۷۲ تن خواهد رسید.

این استان ۲ هزار و ۷۷۵ شهید، ۶ هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه‌ها داشته است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.