عصر روز جمعه گذشته وزش باد شدید در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد موجب شد تا یک فروند هواپیمای درحال تعمیر متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان با یک دستگاه اتوبوس برخورد کند و خسارت به بار آورد.

جزئیات بیشتری از ماجرای برخورد هواپیما با اتوبوس

حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در تشریح ماجرا گفت: در زمان حادثه یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت ماهان برای انجام تعمیرات در نزدیکی آشیانه این شرکت قرار داشت. در آن زمان هواپیما موتور نداشت و سبب کم وزنی آن شده بود که باد شروع به وزش کرده و هواپیما جابه‌جا و موجب می‌شود به اتوبوسی که در آن حوالی قرار داشت برخورد کند. وی در پاسخ به این پرسش که شایعه شده اگر اتوبوس در محل نبود، هواپیما با یک فروند هواپیمای دیگر برخورد می‌کرد هم عنوان کرد: اگر اتوبوس در محل پارک نبود، هواپیما به آشیانه شرکت ماهان برخورد می‌کرد، از سویی فاصله‌اش با آشیانه شرکت هواپیمایی تابان زیاد بود، پس این ماجرا صحت ندارد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تصریح کرد: طبق ضوابط موجود مسئولیت هواپیماهایی که به هر دلیلی به آشیانه شرکت‌ها منتقل می‌شوند، از همان لحظه به عهده شرکت مذکور است.

جعفری در پاسخ به این نکته که باتوجه به توضیحات داده شده می‌توان گفت کوتاهی عوامل نظارتی شرکت ماهان سبب بروز این اتفاق شده هم بیان کرد: ۱۰۰ درصد، طبق قوانین موجود در زمان توفان و یا موارد مشابه دیگر، اگر هواپیمایی داخل رمت پارک باشد، مسئولیت آن‌ها برای رعایت مسائلی مانند فاصله پارک دو هواپیما، بررسی سیستم ترمز لاستیک برای جلوگیری از تکان دادن هواپیما توسط باد و... با فرودگاه است؛ اما وقتی هواپیمایی تحویل آشیانه می‌شود دیگر فرودگاه وظیفه‌ای در این باره ندارد و باید شرکت‌ها وظایف نظارتی خود را به دقت انجام دهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.