یزد - نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری دراستان، از رقابت حدود ۱۸۰۰۰ یزدی در کنکور سراسری ۹۸ خبر داد.

رقابت ۱۸ هزار یزدی در کنکور سراسری سال ۹۸

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد ، سید محسن میرحسینی  اظهارداشت: در سال جاری۱۷ هزار و ۹۸۸ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۵دواطلب مرد و ۱۰هزارو  ۵۸۳ نفرداوطلب زن هستند.

وی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۵۹ درصد و داوطلبان مرد ۴۱ درصد است، افزود: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۳۹ درصد متقاضی، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد.

وی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد را ۷ هزار و۱۶۹  نفر دانست که از این تعداد چهار هزار و ۳۳۷ نفر زن و دو هزار و ۸۳۲ نفر مرد است که صبح روز جمعه۱۴ تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت، ۱۵۲۱ نفر زن و ۸۴۱ نفر مرد است.

این مسئول با اشاره به اینکه داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روزبه رقابت می‌پردازند، گفت: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد ۲هزار و ۴۰۲ نفر است که از آن تعداد هزار و ۶۳۳ نفر مرد و ۷۶۹ نفر زن، رشته علوم انسانی ۱۵۱۸ نفر مرد و ۲هزار و ۵۹۹ نفر زن و رشته هنر ۵۸۱ نفر مرد و ۱۳۵۷ نفر زن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.