گیلان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: مرمت راههای دسترسی از مهمترین تقاضاهای عشایر استان است.

مرمت راه های دسترسی از نیازهای عشایر گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی گفت: گیلان بالغ بر ۵۰هزار خانوار عشایری دارد که در تامین گوشت و مواد لبنی استان نقش موثری دارند.

وی افزود: قریب به ۴۸ هزار تن محصولات دامی در گیلان تولید می شود که این استان را در جایگاه دوازدهم کشور قرار داده است .

درجانی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۲۸۰هزار راس دام در استان گیلان موجود است، ادامه داد: ۲۷ هزار تن گوشت قرمز و ۲۶۶هزار تن شیر تولیدات لبنی دامداران گیلانی است.

معاون بهبود تولیدات دامی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های خوب طی چند ماه اخیر در سطح استان و حاصلخیزی مراتع، شاهد افزایش زایش دام ها هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت از عشایر منجر به افزایش تولیدات محصوات دامی نظیر گوشت و لبنیات سنتی می شود، گفت: توسعه این امر موجب کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت گوشت می شود.

درجانی تصریح کرد: اغلب عشایر گیلان در شهرستای غرب استان مستقر هستند و مرمت راههای دسترسی از مهمترین تقاضاهای عشایر استان است. 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نقش های مهم عشایر در استان علاوه بر تولید گوشت و مواد لبنی، حفظ و حراست از مراتع گیلان است، گفت: یکی از سیاست های مهم وزارت کشاورزی افزایش حمایت از عشایر کشور است و به همین دلیل برنامه ریزی های لازم برای حمایت از عشایر گیلان در حال انجام است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.