تولیت آستان قدس رضوی گفت: به برکت مرقدهای مطهر ائمه طاهرین(ع) در کشور عراق و وجود مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در ایران، پیوند دوستی و مودت ناگسستنی بین دو ملت ایران و عراق ایجاد شده است.

ائمه طاهرین(ع) عامل دوستی و مودت ناگسستنی میان ملت ایران و عراق

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار تولیت حرم امامین عسکریین(ع) با بیان اینکه بر اساس روایات، زیارتی فضیلت بالاتری دارد که توأم با معرفت باشد، تصریح کرد: ما خدمت به زائران را فقط معطوف به خدمات مادی نمی‌دانیم، گرچه آن را نیز از وظایف مهم خود برمی‌شمریم، اما رسالت سنگین ما بالا بردن سطح معرفت و دینی زائران است.
وی افزود: در آستان قدس رضوی در کنار تسهیلاتی که برای رفاه زائران ایجاد می‌شود، برنامه‌های مفصل فرهنگی نیز در طول سال برای بالا بردن سطح معرفتی زائران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یک رواق و صحن حرم مطهر رضوی را به زائران عرب زبان حضرت رضا(ع) اختصاص داده‌ایم، افزود: سالانه ده‌ها هزار زائر غیرایرانی به این حرم شریف مشرف می‌شوند که بخش عمده آن¬ها برادران و خواهران عراقی ما هستند.
وی تصریح کرد: همان گونه که برای رفاه حال و ارتقای سطح معرفت دینی زائران ایرانی تلاش می‌کنیم، ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران غیرایرانی به ویژه عراقی‌ها را نیز وظیفه خود می‌دانیم، البته تا رسیدن به نقطه مطلوب در ارائه خدمات فاصله زیادی داریم، اما به آن سمت در حال حرکت هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمنان در ایجاد اختلاف میان ایران و عراق به عنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند جهان تشیع، گفت: شاید یکی از انگیزه‌های دشمنان در تحریک صدام برای حمله نظامی به ایران، تیره و تار کردن و از بین بردن رابطه دوستی میان دو کشور شیعه ایران و عراق بود.
وی افزود: شاید اگر این جنگ هشت ساله بین دو کشور دیگر اتفاق می‌افتاد، سال‌ها و شاید قرن‌ها آن دو ملت کینه و نفرت از یکدیگر داشتند، اما امروز به برکت وجود ائمه اطهار(ع) چنان رابطه دوستی عمیقی میان ایران و عراق وجود دارد که گویی هیچ جنگی میان این دو ملت نبوده و طراحی‌ها و سرمایه گذاری‌های دشمنان بی‌نتیجه مانده است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به فتنه داعش در عراق، گفت: این فتنه با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه به راه افتاد و صدمات بسیاری را به کشور عراق وارد کرد، برای پیروزی در این فتنه خون رزمندگان ایرانی در کنار رزمندگان عراقی به زمین ریخته شد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، ما عزت، استقلال و عظمت عراق را عزت، استقلال و عظمت خود می‌دانیم و امیدواریم الفت، مودت و برادری این دو ملت بزرگ شیعه روز به روز محکم‌تر و مستحکم‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.