البرز- مربی البرزی تیم ملی فوتبال دانش آموزی با انتقاد از شرایط کنونی رده های پایه در فوتبال ایران گفت: بحث فوتبال پایه هیچگاه برای مدیران فدراسیون در اولویت نبوده و با این روند پیش بینی می شود سال های آینده حضور بازیکنان دورگه را در رده پایه شاهد باشیم.

فوتبال پایه جایی در برنامه‌های فدراسیون ندارد

داود عنبرستانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در سال های اخیر مسیر زندگی بسیاری از بازیکنان مستعد بدلیل عدم حمایت مدیران تغییر پیدا کرده و از دنیای ورزش فاصله گرفته اند.

وی با بیان این که مربیان رده های پایه تخصصی در این حوزه ندارند گفت: اغلب مربیان تیم های ملی پایه بدون آگاهی نسبت به این رده سنی قبول مسئولیت کرده و دستیاران خود را نیز از میان دوستان نزدیک انتخاب می کنند.

مربی و استعدادیاب فوتبال پایه تصریح کرد: برای مثال دو بازیکن سابق تیم ملی بعنوان دستیاران کرانچار در تیم امید انتخاب شدند که هیچ گونه شناختی از رده پایه نداشتند وتنها دلیل این انتخاب بود که بگویند دستیار ایرانی کنار مربی بزرگ خارجی قرار گرفته است.

عنبرستانی ضمن اشاره به خانه نشین بودن اغلب مربیان حرفه ای رده سنی پایه گفت: به جرأت می توان گفت مدیران تصمیم گیرنده در فدراسیون اسم مربیان بازیکن ساز فوتبال را تاکنون نشنیده اند و به طبع ریسک استفاده از آن ها را نیز به جان نمی خرند.

وی تصریح کرد: بدون شک امثال فرهاد مجیدی و حسین عبدی مربیان جوان، باانگیزه و سرمایه های فوتبال ایران هستند این در حالی است که به شخصه معتقدم با این وضعیت که ساختار مشخصی در رده پایه وجود ندارد انرژی این مربیان جوان نیز به هدر می رود.

مربی البرزی تیم ملی فوتبال دانش آموزی ضمن اشاره به آخرین وضعیت این تیم گفت: شهریورماه مسابقات آسیایی در کشور مالزی برگزار می شود که تیم ایران برای دومین سال متوالی بدلیل عدم وجود حمایت لازم به این مسابقات اعزام نخواهد شد.

عنبرستانی در پایان با انتقاد از این شرایط گفت: ایران قدرت فوتبال دانش آموزی در آسیا بوده و در دو دوره گذشته با اقتدار به قهرمانی این رقابت ها دست یافتیم اما امروز تیمی بعنوان تیم ملی دانش آموزی وجود ندارد و بنده با چشمان خودم نظاره گر هدر رفت استعدادهای کشورم هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.