سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با هشدار نسبت به مصرف زیاد برق به کاهش و کنترل مصرف آن در روزهای آتی بویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تاکید کرد.

شرکت برق مشهد نسبت به مصرف زیاد انرژی در گرما هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی گفت: با توجه به افزایش شدید دما و مصرف برق به منظور حفظ پایداری شبکه برق از شهروندان درخواست می‌شود روزهای یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ تیر) از ساعت ۱۲ تا ۱۷ بار مصرفی تجهیزات برقی بویژه سامانه‌های سرمایشی و روشنایی را کاهش دهند.

وی افزود: پیرو ابلاغیه تغییر ساعت کار از سوی استانداری و تاکید وزارت نیرو، گشت روزانه مدیریت مصرف در ادارات و بانک‌ها توسط این شرکت انجام خواهد شد و در صورتی که شهروندان تغییری در مصرف برق طی ساعات اوج مصرف اعمال نکنند، این شرکت نسبت به برنامه زمان بندی تأمین برق در شرایط اضطراری اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: میانگین معمول مصرف برق مشترکین در روزهای عادی ۱۰۰۰ مگاوات و در روزهای گرم تابستان باید حداکثر ۱۳۵۰ مگاوات در روز باشد اما از ابتدای تابستان امسال تاکنون شهروندان بیش از ۱۳۵۰ مگاوات در روز برق مصرف کرده اند، این در حالی است که هنوز روزهای گرم در راه است و مشهد از نظر مصرف برق در شرایط خوبی قرار ندارد.

کاشی گفت: بیشترین میزان مصرف برق شهروندان مشهد در سال گذشته مربوط به اول مرداد ماه و به میزان ۱۵۳۸ مگاوات بود.

وی افزود: از آنجا که گرما در پیش است و زمان اوج مصرف برق بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ می‌باشد انتظار می‌رود شهروندان نسبت به مدیریت مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی با تنظیم درجه کولر گازی روی ۲۵، نصب سایه بان بر روی کولر آبی و قرار دادن آن روی دور کند، اقدام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.